Avatar billede d-avid Nybegynder
22. juli 2003 - 20:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brænder som ikke er der

Jeg har fået en sony DRU-510A dvd brænder, men mit brænde program kan ikke se den. Det ser ud som win XP har fundet den. Når man trækker nogle filer over på drevet, ved den godt at de kan brændes (skriv disse filer til cd), men det kan XP heller ikke. Det der er underligt er at i nero burner kan man ikke vælge nogle drev som recorder. Der er simpelthen ikke nogen. Jeg har prøvet med en anden brænder(hp) og det er ikke noget problem.

Hvad pokker er der galt ???

Nogle gode forslag ???
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 20:41 #1
Har du opdateret til nyeste version, og er du sikker på din brænder understøttes.
Avatar billede lrd Nybegynder
22. juli 2003 - 20:42 #2
har du kørt en tur med windowsupdate evt
Avatar billede d-avid Nybegynder
22. juli 2003 - 20:55 #3
Det er en helt ny DVD brænder så den må absolut understøtte XP.
Jeg kan ikke finde en firmware opdate til drevet, så det har jeg endnu ikke prøvet.

Har også kørt Win update uden at det ændrede noget.
Jeg har endda prøvet drevet i en anden PC også med XP. Samme resultat
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 21:04 #4
Du kan køre Nero RegistryChecker, for at se om det hjælper
http://www.ahead.de/en/#c1023694368810
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 21:05 #5
Kan du se drevet i bios, og Windows.
Avatar billede d-avid Nybegynder
22. juli 2003 - 21:07 #6
Har nu prøvet at køre registrychecker...... stadig ikke noget resultat
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 21:14 #7
Du kan også prøve DriveCheck Diagnostic. http://sony.storagesupport.com/cdrw/diagnostics.htm
Avatar billede buddypower Nybegynder
31. juli 2003 - 12:37 #8
Har du prøvet at indstallere nogle nye ASPI driver. ?
Du kan hente Adaptec's nye ASPI driver her:
http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.html?cat=/Product/ASPI-4.70
Avatar billede d-avid Nybegynder
26. november 2007 - 14:25 #9
lukker