Avatar billede ipaq3870dk Nybegynder
22. juli 2003 - 17:14 Der er 2 kommentarer

Fatal error i PHPNUKE, hjælp

jeg har uploaded HTML mappen, kørt databasen, og ændret config filen .. første gang jeg køre siden får jeg :

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /web/www/frac/users/mysite/db/db.php on line 88

hvad betyder der ??
i linie 88 står :
<br>
case 'mssql-odbc':<br>
include("".$the_include."/mssql-odbc.php");<br>
break;<br>

( include er 88 )
Avatar billede sorenp Nybegynder
22. juli 2003 - 22:51 #1
Linie 88 er:
    message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database");

Du har sikkert tastet forkert i config.php.
Avatar billede clausbruuuun Nybegynder
23. juli 2003 - 15:11 #2
For det første betyder fejlmeddelelsen at php ikke kender en funktion der hedder 'message_die', så det tyder på at det er en gammel phpnuke funktion, som de ikke har med mere.

Du kan med fordel definere din egen:
<?php
    function message_die($level, $msg)
    {
        echo $msg;
        exit();
    }
?>

Den har ikke samme funktionalitet som den oprindelige, (må man formode,) men den får jobbet gjort: printet fejlbekeden og afsluttet scriptet.

Og så kan du sikkert som sorenp skriver få rettet opsætning mht. database server, og så skulle det køre...