Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. juli 2003 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

komma i array

Hej, jeg læser nogle tegn ind fra en fil hvor et af dem er et komma.
Altså (,)
Det virker også fint nok.
Jeg vil imdlertid gerne putte dette komma ned i et array på en plads da jeg skal bruge det senere.
Dette melder fejl "subscript out of range" når jeg prøver at lægge kommaet ned i arrayet.
Hvorfor gør den det, og hvordan omgår jeg det problem.
Jeg vil altså gerne kunne have et array der ser lidt sådan her ud.
[d][f][6][,][æ][/]
          ^
pilen peger på kommaet
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. juli 2003 - 15:50 #1
Her er forresten lige et eksempel på den kode der fejler :

dim mitarray() as string
mitarray(1) = "," //<-----Allerede der fejler den og siger    subscript out of range
Avatar billede philiph Nybegynder
22. juli 2003 - 15:52 #2
Du skal lige huske at dimentionere arrayet:

ReDim mitArray(6) '*** Hvis der skal være plads til 6 elementer
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. juli 2003 - 15:58 #3
oki, men det har vel ikke noget med det egentlige problem at gøre har det?
Avatar billede philiph Nybegynder
22. juli 2003 - 16:09 #4
Jo! "Subscript out of range" kommer når man adresserer et arrayindex der ligger udenfor det definerede område. (Uff! Blandet Dansk & Engelsk lyder bare ikke godt...)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. juli 2003 - 16:16 #5
ahaaa...oki, jamen så siger jeg tusind tak :)