Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:21 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Slette en fil på server - Permission denied

Jeg har problemer med at slette nogle billede som jeg har liggende på en server (ikke min egen).
Meningen er at de skal kunne slettes fra en tilhørende webside men som sagt så kan jeg ikke få rettigheder til det, jeg hár tjekket om filerne er skrivebeskyttet, men det er heller ikke tilfældet.

Koden:

Dim fso, MyFile
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MyFile = fso.GetFile("..sti til filen..")
MyFile.Delete
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:22 #1
Jeg har prøvet med både den virtuelle sti og den fysiske sti, ingen af delene har givet mig adgang til at slette billedene...
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
22. juli 2003 - 14:24 #2
Er selve mappen hvor filerne ligger skrivebeskyttet? hvilket webhotel bruger du?
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 14:28 #3
Det er nok ikke et spørgsmål om skrivebeskyttelse, men om ntfs-rettigheder på dit filområde på serveren. Du må tale med en person, der kan give dig de nødvendige rettigheder.
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:30 #4
struernet, og jeg har tjekket om mappen og filer er skrivebeskyttet
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
22. juli 2003 - 14:30 #5
Jeg bruger dette script, når jeg sletter en fil fra serveren, og jeg sikrer mig at mappen ikke er skrivebeskyttet. Men på nogle webhoteller skal man have lov fra en administrator at give skriverettigheder til enkelte mapper.

Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If fso.FileExists(Server.Mappath("./img/"& billednavn)) Then
fso.DeleteFile (Server.Mappath("./img/"& billednavn))
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:31 #6
ok, jeg prøver at skrive til struernet
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
22. juli 2003 - 14:31 #7
- og du har husket det lille punktum i stien?
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:36 #8
jeg plejer at lave 2 punktummer, er det forkert når mit billedbib ligger længere tilbage...?
Avatar billede medions Nybegynder
22. juli 2003 - 14:40 #9
dk_zerocool> Hvis du har Norton Antivirus installeret kan dette meget vel være grunden for at du ikke kan få lov til at oprette eller skrive til tekstfiler!

Så hvis du har Norton Antivirus installeret så Enable VBScript

//>Rune
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:43 #10
Jeg har NA, Hvor finder jeg det der Enable VBScript??
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
22. juli 2003 - 14:47 #11
Norton Antivirus > Øverst finder du options > vælg norton Anti virus > andet punkt i venstre menu finder du script blocking. Det vælger du, og så fjerner du fluebenet som forhindrer dig i at kører scripts.
Avatar billede mikef Nybegynder
22. juli 2003 - 14:50 #12
Hvis det drejer sig om filer i et ntfs-filsystem, så er der, som du skriver, rettigheder på filniveau, men der er også rettigheder på share-niveau...
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
22. juli 2003 - 14:51 #13
Hmm...jeg får stadig den samme fejl, jeg har skrevet til struernet, måske de har et godt svar....jeg smider lige en kommentar når jeg får svar fra dem, for jeg har været rundt på nettet og der er åbentbart flere som har samme problem.
Avatar billede medions Nybegynder
22. juli 2003 - 16:07 #14
Og du har prøvet at genstarte efter du har rebooted?

//>Rune
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
24. juli 2003 - 21:47 #15
Det er åbentbart ikke normalt at have rettigheder til at slette filer, men efter at have henvendt mig til struerNet så virkede det med det samme.

Lukker spørgsmålet