Avatar billede henrik_bs Nybegynder
22. juli 2003 - 11:14 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Samme form, men til to forskellige formål

Jeg vil bruge den samme form, men til to forskelige formål.
Det ene tilmeld nyhedsbrev det andet afmeld nyhedsbrev.

Hvordan gøres det ??
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 11:17 #1
Du kunne bruge to submit knapper eller bare buttons... giv dem forskelligt navn og tjek hvilken der er trykket på...
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 11:33 #2
Hvis formen har navnet F kan du i en subrutine styre hvad den skal gøre.
I VBscript ser det sådan ud:

sub FormAction1
  F.action="side1.asp"
  F.submit
end sub

Så kan du aktivere rutinen med en almindelig knap, og du kan få form-actionen til at være hvad som helst.
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. juli 2003 - 11:35 #3
if Request.form("Din Ene Knaps Navn") = "Vaerdi i den ene knap" then
response.redirect("side1.asp")
end if
if request.form("Din anden knaps navn") = "vaerdi i den anden knap" then
response.redirec("side2.asp"
end if
Avatar billede medions Nybegynder
22. juli 2003 - 11:36 #4
<form action="side.asp" name="frm1" method="post">
<input type="hidden" name="what">
<input type="text" name="email">
  <input type="submit" onmousedown="java script: document.frm1.what.value=1;" value="Tilmeld">
<input type="submit" onmousedown="java script: document.frm1.what.value=0;" value="Afmeld">
</form>
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
22. juli 2003 - 12:36 #5
Tak for hjælpen

Jeg giver dog nmh de fleste point, da hans svar er det mest brugbare i mit tilfælde. jeg referere nemlige til en forskellige side alt efter tilmeld eller afmeld