Avatar billede webman Nybegynder
21. juli 2003 - 15:31 Der er 34 kommentarer

memoWeb søger investor

memoWeb søger investorer til markedsføring af system. Vi har allerede kontakt til flere store kunder, men selskabet mangler midler til markedsføring af systemet.

Du kan læse alt om systemet på www.memoweb.dk eller ringe til 76 300 029.

memoWeb leverer i alt sin enkelhed hjemmesider, der er tilknyttet korte koder. Koderne kan akktiveres via SMS. Når en kode aktiveres, gemmes et link til hjemmesiden i brugerens personlige log bog. Således huskes aktiveringen til evig tid. Systemet er specielt anvendeligt alle de steder hvor firmaer påtrykker url adresser, der alligevel aldrig huskes af iagtageren.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 15:49 #1
Der er nye boller på en gammel suppe, tidligere kunne du også gøre det på
internettet via url adressen. Men det blev aldrig nogen succes, og firmaet
lukkede for et par år siden.
Hvorfor spilde tid og penge på noget, der aldrig blev en succes på internettet?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 15:49 #2
Det = Der
Avatar billede webman Nybegynder
21. juli 2003 - 16:12 #3
Dit svar bærer tideligt præg af at du ikke har sat dig ind i systemet inden du svarede!

Vi har undersøgt sagen og det viser sig at behovet er stort og at der er stor efterspørgsel på de muligheder, som vores system stiller til rådighed.

memoWeb ejes af Aggressive Networkers ApS, der med støtte fra staten gennem syddansk innovation, har udviklet systemet. Så konceptet er prøvet og mulighederne for anvendelse er enorme. Derfor mener vi at memoWeb er en sikker succes. Der mangler blot en pose penge til seriøs markedsføring.
Avatar billede webman Nybegynder
21. juli 2003 - 16:22 #4
Lige for at gøre opmærksom på mulighederne. Se http://konsol.tv2.dk finansnyhederne fra torsdag d. 17. juli > Markedet for MMS vokser.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 16:40 #5
webman> Måske, men korte koder er tidligere anvendt på internettet som erstatning for en URL adresse.
Dvs. at i sender informationssiderne via MMS?
Ingen kan læse teksten i et lille MMS billede på en Nokia på 128 x 128 pixels.
Desuden er download af websider via GPRS alt for dyrt for den almindelige forbruger.

/per
Avatar billede webman Nybegynder
21. juli 2003 - 16:58 #6
Der er jo en grund til at MMS får så stor opmærksomhed, både fra udviklere og producenter, desuden er MMS telefonerne på vej, med langt størrer displays, se f.eks. den nye Nokia 6600 der har 640*480 display.

Det handler heller ikke så meget om mulighederne eller funktionen, den har vi styr på. Det handler mere om at gøre indhold og information tilgængelig overalt og når som helst (Pervasive Computing, døbt "IT i alt" af vores kære udviklingsminister).
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 17:20 #7
Ja, på længere sigt skal MMS overtage SMS'erne, men de er stadigvæk lidt for
dyre at anvende.

Jeg vil nødig have "IT i alt", og lever glimrende uden en mobiltelefon. Og savner
hellere ikke den min eks. havde på sig hele tiden. Den blev primært brugt til at
sende de samme gamle sms vittigheder med. Spild af penge og dyrebar tid.

Men det kan godt være at vores kære videnskabsminister, mener at  der er fremtid
i Pervasive Computing. Men det er sikkert fordi han har været på en konference. :-)

Link: http://www.videnskabsministeriet.dk

/per
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 09:30 #8
Hvorfor kan jeg ikke smide dig ud af mit topic! Du har ingen gang selv mobiltelefon, hvad ved du så? Hvad ved du i det heletaget om udviklingen i IT verdenen? Jeg har arbejdet seriøst og kritisk på det her i 1½ år. Tro mig, du fatter ikke en skid!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 09:51 #9
webman>Tja, jeg har hjulpet indtil flere bruger på eksperten om netop det samme emne.
Og det var mit sidste indlæg her.

/per
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 09:52 #10
Næste gang du føler lyst til at kommenterer noget du ikke ved noget om. Så lad være!
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 09:56 #11
Jeg tror ikke mine egne øjne! Vi skal IKKE bruger hjælp. Vi skal bruge en investor!
Avatar billede ALS Praktikant
22. juli 2003 - 09:58 #12
hoejrup >> Hvorfor er du altid så negativ?
Hold dig dog væk fra iværksætter/investor-kategorien, hvis du kan har hænlige kommentarer som "Hvorfor spilde tid og penge på noget, der aldrig blev en succes på internettet"

Det er godt at der er iværksættere, der tør satse på en ide.
Var alle lige sæ negative som dig, ville det se skidt ud for Danmark.

webman >> Brug "anmeld" når sådan en klovn spamer dit spørgsmål.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2003 - 10:08 #13
Jeg har læst beskrivelsen og synes egentlig at det lyder som en meget smart system. En kommentar: hvorfor bruger I prefixet "ww" i alle SMS-beskederne? To ens tegn i rækkefølge er jo netop meget svære at indtaste på en mobil - det burde I have tænkt på.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 10:08 #14
ib-rene-cairo> Jeg er enig med dig i, at vi ikke kan leve uden iværksættere i Danmark. Men han finder ingen Ventureselskaber på eksperten!

Link til et venture selskab: http://www.tiboli.dk/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 10:14 #15
ib-rene-cairo>Jeg er hellere ikke negativ, men brugte en sammenligning med et tidligere system der var udviklet til internettet. Desuden har nogle eksperter lavet analyser af download af MMS internetsider, og de kostede over 8 kr. at downloade en webside med grafik! Og det har danskere med mellem indkomster ikke råd til.

Hvis det var et virkelig godt system med fremtid. Så ville ventureselskaberne stå i døren, og tage imod det med kyshånd!

/per
Avatar billede ALS Praktikant
22. juli 2003 - 10:18 #16
hoejrup >> Mande har sgu da heller ikke givet udtryk for at han søge "Ventureselskaber".
Han søger "investorer", der kunne f.eks. være at JEG kunne se ideen og havde lyst til at skyde nogen af mine spare-penge i projektet.

Hold kæft hvor er du irriterende med dine komplet tåbelige indlæg hele tiden. Gnag på gang ødelægger du spørgsmål med din "kloge-åge" snak, som kun afslører hvor lidt du ved om det du udtaler dig om.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2003 - 10:21 #17
hoejrup>>> Tiboli? Dem ville jeg holde mig fra.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2003 - 10:23 #18
hoejgrup>>> GRIN! Jeg vidste sgu' ikke at Tiboli har været involveret i Keyword Nordic. Ærligt talt, hvad er det dog for folk du henviser til? Hvis det er den slags platugler, der skal på bordet så tager det mig ikke mere end 20 sekunder at remse de næste tre stykker op.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2003 - 10:23 #19
...men det hjælper jo ikke projektet fremad.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 10:27 #20
ib-rene-cairo>Ok! men jeg tror der skal lidt flere penge i projektet end lidt sparepenge, men det har du skam lov til at investere i selskabet.

_darkstar_>Ventureselskabet var bare et eksempel taget fra google.com, så jeg kender desværre dem ikke. Men tak for advarslen, for jeg har faktisk bookmarket dem i min browser. :-)

/per
Avatar billede ALS Praktikant
22. juli 2003 - 10:32 #21
hoejrup >> Så er "kloge-åge" der igen.
- Hvor er det webman oplyser sit kapital-behov?
- Hvorfra ved du hvor mange penge jeg eller andre brugere på Eksperten har på kistebunden?
- Har du overhoved selv nogen erfaring som iværksætter?
- Er det ikke ved at være længe siden du skrev "Og det var mit sidste indlæg her"?
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 10:39 #22
Darkstar> Præfikset er på vej ud, det skyldes vores nuværende SMSC

hoejrup> Jeg skal ikke bruge venture, jeg mangler ikke penge til at starte et firma, det er gjort! og hvorfor skriver du igen, du holder ikke engang hvad du selv siger, hvordan kan nogen så tro på alt det andet du lukker ud?

Alle - hoejrup > Rart at se at jeg ikke er den eneste der er træt af folk der bare har en ubændig trang til at svare på ALT, selv om de ikke aner noget om det!

Noget helt andet... Vi forsøgte i starten at skaffe venture, men for 1½ år siden var alle venture selskaber fuldstændig lukket for nye IT projekter. Vi forsøgte at blandt andet preventure, men ingen havde interesse, fordi memoWeb er det man kalder high-risc.
Så fik vi en flok begavede IT forskere fra Syddansk universitet til at løbe det igennem og komme med deres udtalelser. Det gav andre boller på suppen. Min pointe er at det ikke er idéens kvalitet, men personerne bag, der afgør om en idé bliver en success!
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 10:42 #23
hoejrup> Nu hvor du alligevel ikke kan holde hvad du selv lover kunne jeg godt tænke mi at vide hvor mange markedsførings kampagnier du har stykket sammen, siden du åbenbart ved nøjagtig hvad sådan en fætter koster? Lig du nu til at sove inden du gør dig selv HELT til grin
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 10:45 #24
hoejrup> hvis du alligevel bare søger på google, tror du så ikke jeg har været der længe før? Tænk dig om før du kommer med platte udokumenterede forslag, du kunne ende med et sagsanlæg eller et meget dårligt rygte!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 10:51 #25
ib-rene-cairo>Ja, for jeg har faktisk mit eget firma, så jeg kender realiteterne.

/per
Avatar billede ALS Praktikant
22. juli 2003 - 10:59 #26
hoejrup >> Så håber jeg inderligt at du har nogen til at hjælpe dig, for begreberne har du ikke meget styr på.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 11:00 #27
webman>Min dokumnetation; Realnames lavede et tilsvarende system til URL adresser. Det blev aldrig nogen succes, og de gik konkurs i 2002.
Tak fordi du træder på mig, det er rart. Jeg ved nemlig hvordan det føles, når man har brugt flere år og 10-15 timer om dagen. Og så vil ingen investerer i idéen.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 11:02 #28
dokumentation = dokumnetation
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 11:03 #29
ib-rene-cairo> Nu findes der mange forskellige slags firmaer (Fup og Svindel I/S *host*). Gennerelt gælder det at den kloge narer den mindre kloge. Hvor nonsense hoejrup end lyder, så er der nogen der er dumme nok til at handle med ham (Håber da han er konsulent på et område han ved noget om). Jeg ved så ikke hvad det gør ved hans indtjening at han sidder og bruger halve dage på at kommenterer, for ham sagen uvedkommende, indlæg på eksperten...
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2003 - 11:04 #30
hoejrup>>> Det er lidt pudsigt at du så netop henviste til et ventureselskab som havde investeret i Keywords.

Iøvrigt kan jeg ikke helt se hvordan de to systemer ligner hinanden.
Avatar billede ALS Praktikant
22. juli 2003 - 11:15 #31
Der er mange forskelle på Realnames/Keywords og webman's ide (de har ikke meget til fælles), men der er en meget væsentlig forskel.

- Realnames/Keywords krævede at den enkelte bruger installerede en plug-in før det virkede. Her ryger man ind i "hønen og ægget". Hvorfor installere et plug-in, når Keywords ikke er udbredt / Hvorfor købe et Keyword, når kun få brugere har installeret et plug-in.

- webman´s system virker med enhver mobil-telefon, der kan sende en SMS.
Med andre ord ER teknikken klar.

Det er en MEGET væsetnlig forskel, som er ret afgørende for succes.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2003 - 11:19 #32
ib-rene-cairo>>> Der _er_ dog en pæn portion dot-com over idéen (hvem husker ikke vv.thousandislanddressing.com :).

Men hvad... der er da nogle dot-com-firmaer som har klaret sig rigtig godt.
Avatar billede webman Nybegynder
22. juli 2003 - 11:34 #33
Ib-renne-cairo > Det lyder næsten som om du har fanget idéen, men det får vi jo ikke nogen penge ude af =)
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2003 - 14:14 #34
Hej
Ikke for at blande mig, men vil give jer ret i det med Højben, denngang vi startede op og viste vores desgin oplæg til siden, blev vi også rakket ned at højben om at vi var et lille dumt firma og jeg ved ikke hvad.

Har kigget en del af hans indlæg igennem og han nævner ALTID han har sit eget firma, dog har jeg aldrig nogen sinde kunne finde en adresse eller noget lign. så vi kunne se hvad han beskæftigede sig med. Er bange for han slet ikke har noget.

Jeg er væk igen ville bare lige sige det.

Og webman -har ik så meget forstand på det men har læst det der er på siden og synes ideen lyder rigtig god, dog vil jeg ikke invistere i noget jeg ikke har for meget forstand på. Håber du finder en investor.