Avatar billede konens Nybegynder
21. juli 2003 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

postDK og forsigtighed

Jeg havde en revne i min forlygte og bestilte derfor en ny hos www.thansen.dk

De sendte mig en og den var D O A

Retur jeg betaler porto

De sender en ny FORSIGTIGT

Den var D O A

Det er snart en dyr lygte, men bør post DK betale returportoen eller hvad?

Skal de betale en ny lygte?

Eller er det der forsigtighedsgejl de så gerne vil sælge en bare fis, og uden reelt indhold - altså når jeg går ned med pakken kan jeg så kræve at de betaler returporto eller hvad nu den var sendt forsigtigt.
Avatar billede aaen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:42 #1
"Forsigtig" mærket gør bare at pakken håndsorteres - det ændrer ikke noget mht. ansvar.

Fra Post Danmarks hjemmeside:
<snip>
BORTKOMST, BESKADIGELSE
Post Danmark er ansvarlig for bortkomst og beskadigelse af forsendelsen i tiden fra
modtagelsen til udleveringen.
Post Danmark er dog fri for ansvar, hvis bortkomsten eller beskadigelsen skyldes fejl
eller forsømmelse fra den skadelidtes side, forsendelsens beskaffenhed, manglende eller
mangelfuld emballering eller forhold, som Post Danmark ikke kunne undgå og hvis
følger virksomheden ikke kunne afværge. Det kan bl.a. være fejlagtig eller ufuldstændig
adressering.
Almindelige pakker, der er bortkommet eller beskadiget eller hvis indhold helt eller
delvist er gået tabt, erstattes med et beløb op til 4000 kr.
Rekommanderede pakker, der beskadiges eller bortkommer, erstattes med et beløb på
op til 4800 kr.
</snip>

Så hvis du kan sandsynliggøre at lygten har været emballeret ordentligt, så er der Post Danmark der står med ansvaret og dermed også returporto.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
21. juli 2003 - 13:42 #2
jamen når du modtager din pakke, og du kan se at den er beskadiget så kan du nægte at modtage pakken,
og hvis pakken er modtaget og åbnet, og du ser at den er beskadiget, så kan du tage kontakt til afsenderen, og forklare at den er beskadiget, og så skal de sende en ny