Avatar billede godske Nybegynder
21. juli 2003 - 00:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AMD XP1800+ Cpu vil ikke køre 100%

Jeg har en lille problem med en computer, den virkede fint i ca. ½ år hvor den efter en genstart pludselig ikke ville mere. Computeren havde ikke problemer med at starte op men skærmen viste intet. Jeg har så senere udelukket alle ting og er kommet frem til at :

Problemt kun opstår når jeg sætter for at få min cpu til at yde 100%, af hvad 1800+ burde:
Cpu FSB clock på 133 mhz &
Cpu ratio på 11.5 som deres hjemmeside foreskriver.
( Dette kørte jeg os med det første ½ år, standard er "100" og "auto" )

Så snart jeg sætter den på 133 og 11.5 stopper den ved loading windows og det er ikke muligt at lave en reinstall af windows da den går kold ved 133 og 11.5!

Jeg er ikke den helt store nørd så nærmere kan jeg nok ikke beskrive det og er løbet fuldstændig tør for ideer.

Vi snakker en AMD XP1800+, med et KT3 Ultra 2, MS-6370E bundkort.

-Godske
Avatar billede godske Nybegynder
21. juli 2003 - 00:23 #1
Rettelse : det er et KT3 Ultra 2, MS-6380E bundkort
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
21. juli 2003 - 01:30 #2
det er sikkert dine ram der er noget galt med. jeg har selv haft det problem med den samme CPU, grunden til at fejlen kom var fordi jeg brugte nogle billige ram som ikke var blevet testet på bundkortet. men da jeg havde købt nogle ram som var testet på bundkortet virkede det fint.......og fejlen blev rettet. og min CPU køre med 100%

du skal bruge ram af typen:

DDR200/266/333 DDR SDRAM DIMM

og af mærket:

Crucial, CMTL eller Kingston

link til side om dit bundkort

http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=KT3_Ultra2&search_text=

håber det er en hjælp.

MVH Kim Johansen
Avatar billede godske Nybegynder
21. juli 2003 - 01:39 #3
Så er det vel endnu mere skidt hvis jeg siger jeg ikke har købt billige ram, men har købt 512 mb DDR266 Kingston
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
21. juli 2003 - 01:51 #4
så stort et problem er det ikke.... jeg har nemlig også prøvet det.. har du messenger? så kunne du jo lige fange mig der og så kunne vi lige prøve at finde ud af hvad der er galt.....

kjwebdesign@hotmail.com

MVH Kim Johansen
Avatar billede godske Nybegynder
21. juli 2003 - 04:01 #5
Skal siges vi måske ikke fandt en løsning der virkede 100%, men godt og vel 98% så jeg er tilfreds :D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. juli 2003 - 04:14 #6
og det var??
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
21. juli 2003 - 04:18 #7
hans Cpu FSB clock blev sat til 125 i stedet for 133 og det lavede ingen fejl og den køre nu næsten optimalt hans hastighed skulle have været på 1533Mhz men den er i stedet for på 1433Mhz
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. juli 2003 - 04:26 #8
ok - tænkte det nok ;)