Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
20. juli 2003 - 23:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forhindre at 2 udgaver af samme program åbnes

jeg er igang med at lave et program og jeg har lavet det således, at man kun kan åbne en "udgave" af programmet; dvs. hvis man forsøger at åbne programmet mens det allerede kører lukkes den nye udgave med en meddelelse om, at programmet allerede kører... jeg vil imidlertid hellere have, at den bare maksimerer den allerede åbnede udgave istedet for en fejlmeddelelse - men jeg kan ikke få det til at virke...
Avatar billede TRoXa Novice
20. juli 2003 - 23:55 #1
Hvordan tjekker du lige nu om der er 2 på samme tid ?
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
20. juli 2003 - 23:56 #2
eller mere præcist: jeg vil gerne have, at den bringer den allerede åbnede udgave frem og gendanner den hvis den er minimeret....
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
20. juli 2003 - 23:57 #3
MutexHandle := CreateMutex(nil, True, 'AppMutex');
if MutexHandle <> 0 then
begin
  if GetLastError = ERROR_ALREADY_EXISTS then
  begin
    MessageDlg('Programmet kører allerede.', mtInformation, [mbOk], 0);
    CloseHandle(MutexHandle);
    Halt;
  end;
Avatar billede TRoXa Novice
20. juli 2003 - 23:58 #4
Blir det der aktiveret i den allerede kørende app eller i den der starter op ?
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. juli 2003 - 00:01 #5
Du kan evt. bruge ShowWindow()
Avatar billede snowball Novice
21. juli 2003 - 00:39 #6
Prøv og kig lidt på http://www.eksperten.dk/spm/212253

Snowball
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
21. juli 2003 - 01:51 #7
yes.. det virker.. som du selv konstaterede til sidst i den post :)