Avatar billede phansen Nybegynder
11. december 2000 - 10:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Winsock programmering

Hej!

Jeg har et problem jeg efterhånden har brudt mit hovede med i en uges tid, så nu tænkte jeg at det var tid til at få eksperterne på banen (no pun intended). Mit program skal (bla.) kontakte en web<->sms gateway på internettet (vi kunne jo kalde den www.besked.dk) for at sende nogle beskeder. Dette har jeg så et antal tråde (allokeret dynamisk efterhånden som der er brug for dem), som tager sig af. Jeg har prøvet at bruge og misbruge omkring fem forskellige komponenter til opgaven, men ingen af dem magter det. PowerSock, FastNet NMHTTP og Delphi\'s egen ClientSocket låser bare. Hvis man slår debugging til for fastnet komponenterne kan man se at de kommer så langt:

04-12-2000 20:25:24 (1): Connecting
04-12-2000 20:25:27 (1): Resolve Host
04-12-2000 20:25:28 (1): Timer On

Hvis jeg bruger Francois Piettes TWSocket, når den til at bede winsock om at connect()e, hvorefter den får følgende besked fra winsock: WSAEWOULDBLOCK (10035), der angiveligt betyder noget med at WinSock ville blokere hvis den skulle parere ordre. TWSocket har en linie, der ignorerer netop denne besked, så jeg antager at det er rimeligt normalt, og at winsock burde forbinde sig til maskinen alligevel. Det sker bare ikke - man hører aldrig mere nyt fra Winsock\'s side.

Jeg er fuldstændig på bar bund, og ved at være ret træt af at programmere nye HTML tråde, baseret på diverse socket komponenter som dog alle har til fælles at de ikke virker :o((

Jeg kører i øvrigt Windows Millenium Edition. Internet Explorer har intet problem med at snakke med serveren, så det må lissom være mig der gør et eller andet forkert.

Håber der er nogen derude der har en løsning :o)
Avatar billede snowball Novice
11. december 2000 - 10:21 #1
Kunne måske være til lidt hjælp:

http://www.sockets.com/err_lst1.htm#WSAEWOULDBLOCK

Snowball
Avatar billede twinsen Nybegynder
11. december 2000 - 11:33 #2
Jeg ved dette har absolut intet med spørgsmålet at gøre, men hvad betyder \"no pun intended\", fra primus tommy the cat, hvis jeg ikke tager meget fejl?
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. december 2000 - 18:06 #3
Vi har haft mange tilsvarende problemer med Winsocket programmering indtil vi på Delphi Super Page fandt et Svensk komponent \"MyWinSock\" der bare løste opgaven. Den kører stort set som Delphis egen blot uden alle problemerne.

Prøv at se om du kan finde den eller så sig til, så kan jeg evt. sende en kopi af den vi bruger.
Avatar billede phansen Nybegynder
04. januar 2001 - 12:18 #4
Nu virker min konto på eksperten så igen..
I mellemtiden (der er trods alt gået en måned) har jeg så selv fundet en løsning.
Først var jeg igennem et utal af WinSock komponenter, blandt andet delphis egne, NetMasters, Francois Piette\'s ICS og et par andre rundt omkring, men intet virkede, de gik alle sammen i stå. Til sidst fandt jeg et lille komponent på Delphi Super Pages der hedder advhttp, som bruger wininet.dll i stedet for winsock. (wininet.dll er det dll som internet explorer bruger..). Og det virker!!
Tak for svarene!..

sjensen> Jeg har desværre ikke din e-mail addy - du er meget velkommen til at sende mig mywinsock på killu@fsmail.net.