Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 09:53 Der er 19 kommentarer

HASTER! - Lav txt,js m.v. fil v.h.a. database og ASP.

Hej...

Jeg ønsker at lave en metode så jeg kan ændre og opdatere en txt eller js-fil som bruges til at skabe en Hiermenu. Indtil videre har jeg prøvet denne kode:

<%@ Import Namespace=\"System.IO\" %>
<html>
<head>
<title>Writing to a text file using ASP+</title>
</head>
<body>
<%
  Dim txtWriter As StreamWriter
  txtWriter= File.CreateText( \"c:\\sample.txt\" )
  txtWriter.WriteLine( \"Hello\" )
  txtWriter.WriteLine( \"Goodbye\" )
  txtWriter.Close
  Response.Write( \"The text file was created successfully!\" )
%>
</body>
</html>

....men får følgende fejl:

Active Server Pages error \'ASP 0221\'

Invalid @ Command directive

/createtextfile.asp, line 1

The specified \'Import Namespace=\"System.IO\" \' option is unknown or invalid.

Jeg ved at denne js-fil (jeg viser .js-fil- koden hvis det gør det nemmere sig blot til) kan ændres i f.eks. notepad, men det skal være muligt for nogle specifikke brugere at ændre menuerne i en meget simpel ASP-side med forms og submit-knap - men hvordan gør man?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 10:46 #1
Jeg må indrømme jeg aldrig har set der her før \"<%@ Import Namespace=\"System.IO\" %>\" - har du prøvet at fjerne det?
Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 10:57 #2
..ja men så kommer denne fejl:

Microsoft VBScript compilation error \'800a0401\'

Expected end of statement

/createtextfile.asp, line 8

Dim txtWriter As StreamWriter
--------------^

Forfatteren til denne kode skriver følgende forklaring for brugen af \"System.IO\":

First we will input the required namespace at the top of the page. This is needed to let ASP+ know we want to use the FileSystemObject.

Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 11:03 #3
Forresten behøves det overhovedet ikke være denne løsning - bare noget der kan editere i denne kode fra en ASP-side:

arMenu1 = new Array(
100,
1,\"\",
\"\",\"\",
\"Experts\",\"test.htm\",0,
\"Contents\",\"http://www.webreference.com/index2.html\",0,
\"Services\",\"http://www.webreference.com/index2.html\",0,
\"About\",\"http://www.webreference.com/about.html\",0
)

arMenu2 = new Array(
100,
1,\"\",
\"\",\"\",
\"Experts\",\"http://www.webreference.com/experts/\",0,
\"Contents\",\"http://www.webreference.com/index2.html\",0
)

arMenu3 = new Array(
100,
100,\"\",
\"\",\"\",
\"Experts\",\"http://www.webreference.com/experts/\",0,
\"Contents.\",\"http://www.webreference.com/index2.html\",1
)

...osv. osv.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 11:06 #4
Der står jo ASP+ , mon ikke det er derfor det ikke virker? :)
Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 11:08 #5
UPS!

Den havde jeg ikke set. Det har du ret i -beklager. Kunne man bruge en anden løsning med ASP 2.0/3.0 eller måske noget .JS?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 11:18 #6
Jeg kan bikse et system sammen der smider din arrays i en database hvis det er?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 11:19 #7
Kan osse prøve i en .JS fil
Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 11:32 #8
Og forresten hvad er forskellen på ASP og ASP+?
Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 11:35 #9
Mht. systemet til Arrays ville det være helt perfekt, hvis det ikke er for meget arbejde for dig - men det ville være rigtig lækkert hvis vi også kunne få vist dataene på sitet vha ASP og databasen ellers forsvinder ideen ligesom.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 11:38 #10
Okay....skal det være acsses eller mysql database? :)

asp+ er en videre udviklelse af asp...jeg ville kalde det \"the next generation\"
Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 11:41 #11
Access mange tak...
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 11:43 #12
Okay..går strax igang !
Avatar billede bambino Nybegynder
11. december 2000 - 11:44 #13
Takker..

min mailadresse er: madskoustrup@hotmail.com
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. december 2000 - 16:41 #14
You got mail!
Avatar billede bambino Nybegynder
12. december 2000 - 09:14 #15
Hej kornfreak,

Mange tak for hurtigt arbejde..., men jeg kan desværre ikke åbne databasen - jeg har access \'97 hvis det kan være en af årsagerne hertil - er der noget vi kan gøre her?

Avatar billede kornfreak Nybegynder
12. december 2000 - 13:32 #16
Hm..jeg har office 2000, dilemma..jeg prøver lige at finde en access 97 database!
Avatar billede bambino Nybegynder
12. december 2000 - 13:40 #17
Hej...

Jeg mener at man kan gemme i access \'97-format i 2000.
Avatar billede anjensen1 Novice
17. december 2000 - 02:14 #18
Hej
Jeps man kan konvertere en 2000 DB til en 97 DB.
Du skal ind og højreklikke på din DB (navnet) i access og så vælge konverter til tidligre version.
Så kør det!

mvh an
Avatar billede bambino Nybegynder
12. januar 2001 - 09:13 #19
Hej Kornfreak.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kunne få det du sendte mig til at fungere rigtigt. Hver eneste gang man indsætter javascript-kode i databasen genererer den stadig fejl når man skal vise dette på siden. Tak for din arbejdsindsats jeg prøver at arbejde lidt videre med det. Vender tilbage hvis din løsning kommer til at fungere, men er stadig åben for nye forslag.

-Bambino