Avatar billede claust Nybegynder
11. december 2000 - 09:01 Der er 1 kommentar

Flere forskellige valideringer i Upload.Files i ASPUpload

Har bygget en form der inkluderer et billedfelt med ASPUpload. I den har jeg lavet en file extraction ting der checker for billedets type, højde og bredde - og det fungerer sørme....

Men nu vil jeg gerne have et par billedfelter mere i samme form, og de skal checkes for en *anden* størrelse end det første. Det første skal altså have én størrelse, og resten en anden.

Filchecket ser nogenlunde sådan ud nu ;

***********

For Each File in Upload.Files

If File.ImageType <> \"GIF\" and File.ImageType <> \"JPG\" Then
    file.delete
    fileok = 4
    exit for
end if

If File.ImageWidth > 150 Then
    file.delete
    fileok = 3
    exit for
end if

If File.ImageHeight > 200 Then
    file.delete
    fileok = 2
else
    fileok = 1
end if

Exit For

******************

men den vil jo checke *alle* filer i upload files for disse egenskaber, og det er ikke meningen.....

*hjælp* ;-)

claus
Avatar billede nlunn Nybegynder
11. december 2000 - 18:27 #1
Det er klart, du laver jo en løkke der kører alle filer igennem.

Du må vide, hvad navnet på dine input felter i formen er, dette navn skal du også bruge her.

\' f1, f2 og f3 er navnene på dine inputfelter
fil1 = Upload.Files( \"f1\" )
fil2 = Upload.Files( \"f2\" )
fil3 = Upload.Files( \"f3\" )

\' validering af fil 1
If File.ImageType <> \"GIF\" and File.ImageType <> \"JPG\" Then
    file.delete
    fileok1 = 4
Else If File.ImageWidth > 150 Then
    file.delete
    fileok1 = 3
Else If File.ImageHeight > 200 Then
    file.delete
    fileok1 = 2
else
    fileok1 = 1
end if

\' validering af fil 2
If File.ImageType <> \"GIF\" and File.ImageType <> \"JPG\" Then
    file.delete
    fileok1 = 4
Else If File.ImageWidth > 100 Then
.....