Avatar billede firewall Nybegynder
11. december 2000 - 02:24 Der er 10 kommentarer

INSERT INTO i MySQL

<%
SQLserveradr=\"MySQL.Clan-Zone.dk\"
SQLdatabase=\"Mindb\"
SQLlogin=\"mylogin\"
SQLpassword=\"mypass\"

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"driver={MySql};server=\"& SQLserveradr &\";database=\"& SQLdatabase &\";uid=\"& SQLlogin &\";pwd=\"& SQLpassword
SQL = \"INSERT INTO cheat_pc (game_name,cheat_type,system,cheat_text,file_url) VALUES (\'\"&game_name&\"\',\'\"&cheat_type&\"\',\'\"&system&\"\',\'\"&cheat_text&\"\',\'\"&file_url&\"\')\"
Set rs = conn.Execute(SQL)
%>

Når jeg køre denne her så kommer der ikke noget ind i min db...Håber at der er en der vil hjælpe mig!

Skal lige siges at jeg er newbie i MySQL :)
Avatar billede sone Nybegynder
11. december 2000 - 07:36 #1
Får du en fejl ?
Avatar billede firewall Nybegynder
11. december 2000 - 09:03 #2
Nej..

Der kommer ikke nogen fejl :(
Avatar billede sone Nybegynder
11. december 2000 - 09:05 #3
Kan du lave SELECT fra databasen - med andre ord: Er der forbindelse ?
Avatar billede stig3 Mester
11. december 2000 - 09:06 #4
Jeg mener at der skal gåseøjne (\") rundt om tekststrenge i MySQL i stedet for pinger(\')
Avatar billede firewall Nybegynder
11. december 2000 - 09:09 #5
Sone> Jeg kan godt lave en SELECT fra db\'en..der kommer bare ikke noget data :(

stig3> Hvor skal det (\') være?
Avatar billede stig3 Mester
11. december 2000 - 09:27 #6
Jeg mener at man bruger gåseøjne i stedet. Du har jo i det ovenstående brugt pinger.

prøv:
VALUES (\"tekststreng1\",\"tekststreng2\"....osv)

Men jeg er ikke sikker.

Prøv eventuelt at skrive din sql-streng ud så du kan se hvad der sker.
Avatar billede sone Nybegynder
11. december 2000 - 09:48 #7
stig3: Det mener jeg ikke...

firewall: Så er det din forbindelse der er noget galt med. Bruger du ON ERROR RESUME NEXT sår du ikke får fejl ud ?
Avatar billede firewall Nybegynder
11. december 2000 - 09:59 #8
Min SELECT.. Hvis det kan hjælpe

<%
strIndex = Request.QueryString(\"titles\")
SQLserveradr=\"MySQL.Clan-Zone.dk\"
SQLdatabase=\"Mindb\"
SQLlogin=\"mylogin\"
SQLpassword=\"mypass\"

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"driver={MySql};server=\"& SQLserveradr &\";database=\"& SQLdatabase &\";uid=\"& SQLlogin &\";pwd=\"& SQLpassword
strSQL = \"SELECT * FROM cheat_pc WHERE\"
strSQL = strSQL & \" (LEFT(Game_Name,1) LIKE \'%\" & strIndex & \"%\')\"
Set rs = conn.Execute(strSQL)
%>
Avatar billede sone Nybegynder
11. december 2000 - 10:02 #9
Jeg tror ikke du kan bruge LEFT i MySQL (det er noget man kan bruge i Access)
Prøv at lave en alm. SELECT
Avatar billede firewall Nybegynder
11. december 2000 - 10:17 #10
Det giver bare det samme igen..ikke noget data :(