Avatar billede martinheick Nybegynder
18. juli 2003 - 22:58 Der er 6 kommentarer

Logning af klik.

Jeg skal overføre en variable, der indeholder & i URL, da jeg vil logge de links, der bliver brugt på og væk fra mit site.

Det gør jeg ved at alle links går til

    link.php?link=link_der_er_klikket_på.htm

Der logger jeg variablen link i min MySQL og åbner så linket i samme vindue.

Problemet opstår, når der overføres flere variable i linket. Så bliver linket f.eks.

    link.php?link=index.php?event=ny&kategori=4

Variablen er

    index.php?event=ny&kategori=4

Men den bliver fortolket som to variable

    link = index.php?event=ny        og
    kategori = 4

Hvordan kan jeg sikre, at variablen ikke deles selvom den indeholder tegnet "&". Er der eventuelt en smartere måde at logge al trafikken?

På forhånd tak.
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. juli 2003 - 23:04 #1
brug  &  istedet for  &

Men heg er ikke sikker på jeg forstår problemet. der er da 2 forskellige parametre du ønsker at overføre; til hver sin variabel. een til $id og een til $kategori

mvh JakobA
Avatar billede whatever Nybegynder
18. juli 2003 - 23:06 #2
Har mac ikke et problem med & i adressen?
Avatar billede whatever Nybegynder
18. juli 2003 - 23:08 #3
Ellers kan du vel bare url-encode selve linken som skal føres videre.

F.eks.:

echo "link.php?link=".urlencode("index.php?event=ny&kategori=4");

Så får du denne url: link.php?link=index.php%3Fevent%3Dny%26kategori%3D4

Og kan så uden problemer hente variablen link ned fra url'en.
Avatar billede whatever Nybegynder
18. juli 2003 - 23:09 #4
Den vil så blive hentet ned som en string.
Avatar billede noden Nybegynder
18. juli 2003 - 23:41 #5
Du kan ikke sikre dig at den ikke deles i to da det jo allerede er 2 variabler.
Måden er smart nok hvad er problemet i at det er 2 variabler?
hvad gemmer du i databasen?
Avatar billede martinheick Nybegynder
23. juli 2003 - 09:05 #6
Takker whatever & JakobA (gået lidt tid da, jeg har været i sommerhus). Jeg synes, at urlencode virker bedre for mig, så derfor ryger pointsene til whatever.

Noden. Der er to variable, men det er variable der skal bruges i den URL, som linket henviser til. Dvs. når jeg har registreret linket i min database for senere at kunne lave statistik over brug af sitet, sender jeg brugere videre til den på gældende URL v.h.a. header(location:......).

By the way - det er til www.energividen.dk, som jeg er ved at udvikle.

Mvh

Martin