Avatar billede mtilsted Nybegynder
10. december 2000 - 23:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Container

Er det muligt at lave et virtualt \"container\" filsystem med Mac OS version 9.

Et virtualt filsystem er et filsystem hvor de filer som findes i det ikke nødvendigvis findes paa computeren.

Et eksempel:

Man kunne have et filsystem kaldet Fake som for alle programmer skulle ligne og opføre sig ligesom en \"normal\" harddisk men som altid indeholdt 2 filer kaldet Rnd og Fraktal.jpg.

Hvis et program læser filen Fraktal.jpg skal
mit program kaldes og det skal saa lave en fraktal som det kan sende til programmet. Programmet skal altsaa tro at det læser en fil fra handdisken mens det i virkeligheden faar data fra mit program.
Fake skal opføre sig som et almindeligt fil system, saaledes at man ogsaa kan browse det og se at der ligger 2 filer i det.
Alt skrivning til filsystemed Fake skal ogsaa gaa til mit program.

Om mig:
Jeg er en programør som ikke ved saa meget om mac som skal finde ud af om vores product kan laves paa mac, og i givet fald hvorlang til det vil tage, saa et hint om hvordan man laver virtiale filsystemer paa mac(Paa amige hedder de devices, og i windows vist nok Containers) vil være meget velkomment :}

Avatar billede zord Nybegynder
10. december 2000 - 23:18 #1
Hvordan bruger man devices til at lave virtuelt filsystem på amiga?
Avatar billede steven Nybegynder
10. december 2000 - 23:20 #2
Hej mtilsted,

det er muligt, jeg har fundet et link til dig:
http://www.uni-mainz.de/~bauec002/B2Main.html

Hvis du mangler en ROM, kan den findes på,
http://www.kwik-e-mart.in2home.co.uk/

Håber det er det du søger!

/steven
Avatar billede mtilsted Nybegynder
10. december 2000 - 23:37 #3
ARG! Saa daarligt formulere jeg mig vel heller ikke. Det jeg skal lave er et PROGRAM/device som skal køre under macos 9 og som laver et virtualt filsystem som kan ses af den mac hvor programmet køre.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
10. december 2000 - 23:39 #4
Hej Zord mener du det alvorligt?
Nu er det et stykke tid siden jeg har brugt min Amiga man jeg kan muligvis finde et eksempel paa en amiga device. Ellers er der jo altid Par: og ser: :}

Avatar billede styxx Nybegynder
22. marts 2001 - 23:50 #5
Diskcopy, der følger med Mac OS kan bruges til at oprette virtuelle HD\'er, der kan mountes fuldstændig som en HD, CD eller Floppy
Avatar billede styxx Nybegynder
22. marts 2001 - 23:54 #6
Avatar billede mtilsted Nybegynder
26. marts 2001 - 13:44 #7
Men indeholder det ogsaa sourcecode?? Ellers kan jeg jo ikke saa godt bruge det til noget :}
Naa jeg vil kigge paa det, naar jeg faar tid.
Avatar billede styxx Nybegynder
26. marts 2001 - 14:14 #8
Sourcekode kniber det nok med, men prøv at kigge på http://www.apple.com/developer (tilmeld dig som developer, den billigste udgave af medlemsskabet er gratis)
Der er også en del eksempler med sourcekode.