Avatar billede crunch Nybegynder
18. juli 2003 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

skift projektnavn - visual studio .net

Hej,

Er der nogle der kende en metode til at skifte projektnavn. Altså skifte alt, fra dll´s til sidedirektiver:
både ved:
<%Inherits="mitProjekt.pubDefault"%>

- og i bin mappen hvor mitProjekt.dll ligger.

Jeg vil foreksempel skifte projektnavn fra "mitProjekt" til "mitProjekt2" - uden at hele skidtet crasher.. Findes der en metode??
Avatar billede lauge Nybegynder
18. juli 2003 - 14:32 #1
jeg har prøvet det én gang. DET VAR ET HELDVEDE!!!

Men jeg fandt en løsning.
1) Lav en replace i ALLE filer i projektet.
2) Lav en ny mappe i wwwroot, som hedder det rigtige projektnavn.
3) kopier filerne over i den nye mappe(ikke select all, du skal kun have de filer med du kan se)
4) lav et nyt virtuel dir. i den nye mappe.
5) slet det gamle projekt og den virtuelle mappe

Så skulle det virke.
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juli 2003 - 14:38 #2
Mit problem er lidt at jeg kommer til at gøre det en del gange.  Det er fordi jeg har en delt bin mappe for flere næsten identiske løsninger. Det eneste jeg skal opnå er at bin filerne ikke hedder det samme (så hver løsning kan have hver deres dll´s). Er ovenstående så den bedste løsning?
Avatar billede lauge Nybegynder
18. juli 2003 - 14:51 #3
det er den eneste løsning jeg kender til....
Avatar billede lauge Nybegynder
18. juli 2003 - 14:51 #4
det er den eneste løsning jeg kender til....
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juli 2003 - 14:54 #5
Ok. mange tak. Jeg tror dog lige jeg vil lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu. Det kan jo være der er nogen der kender en hurtige metode...
Avatar billede quaser Nybegynder
18. juli 2003 - 16:13 #6
Øhm hvis det er forskellige løsninger hvorfor har du dem så ikke forskellige steder?
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juli 2003 - 16:18 #7
Det er det firma jeg får hostet mine løsninger ved. De siger jeg kun kan have én config fil og et bin dir (skal ligge i root).
Men jeg skal køre flere forskellige løsninger fra samme hosting, dvs. jeg kan lave en undermappe til hver løsning.
Det vil i princippet fungere fint nok, hvis jeg bare kan få renamet de filer der ligger i bin directoryet, så de forskellige løsninger kan have hver deres dll´s.
Har du andre idéer??
Avatar billede quaser Nybegynder
18. juli 2003 - 16:23 #8
Oprette de enkelte projekter som alm. class library projekter. I projekt properties kan du sætte hvad filen skal hedde og at output skal være bin directory.

Den måde jeg plejer at lave mine projekter da jeg ikke kan lide vs.net's webprojekter.
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juli 2003 - 16:35 #9
Fandt en meget enkel løsning.

1. Vælg vb iconet under solution exploren..
2. Vælg properties > assembly name
3. Skriv "nye navn"

- så kommer dllén ud med "nye navn" som titel. Fedt. ((-::

Nå men siden det er fredag, får i poitsne alligevel. Quaser, gider du oprette et "svar"..
Avatar billede quaser Nybegynder
18. juli 2003 - 16:39 #10
Jep jeps vil jeg da :)

Hmm troede ikke den løsning var der, for så var spørgsmålet vel ikke lavet =P
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juli 2003 - 16:42 #11
troede ikke det var muligt, men så fandt jeg den option. Genialt.