Avatar billede gonzzo Nybegynder
10. december 2000 - 22:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

1 klik udskriv samme side 2 gange ?? + problem ved print script

Godaften!!

Dette script printer den pågældende side ud hvorpå følgende koder er indsat...
---- kode på siden ----

<A HREF=\"#\" onClick=\"return printPage()\" class=\"SkjultPrint\">Print</a>

---- slut på kode -----

----- script som \"styre\" ovenstående kode ---

var da = (document.all) ? 1 : 0;
var pr = (window.print) ? 1 : 0;
var mac = (navigator.userAgent.indexOf(\"Mac\") != -1);

function printPage() {
  if (pr) // NS4, IE5
    window.print()
  else if (da && !mac) // IE4 (Windows)
    vbPrintPage()
  else // other browsers
    alert(\"Sorry, your browser doesn\'t support this feature.\");
  return false;
}

if (da && !pr && !mac) with (document) {
  writeln(\'<OBJECT ID=\"WB\" WIDTH=\"0\" HEIGHT=\"0\" CLASSID=\"clsid:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2\"></OBJECT>\');
  writeln(\'<\' + \'SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\">\');
  writeln(\'Sub window_onunload\');
  writeln(\'  On Error Resume Next\');
  writeln(\'  Set WB = nothing\');
  writeln(\'End Sub\');
  writeln(\'Sub vbPrintPage\');
  writeln(\'  OLECMDID_PRINT = 6\');
  writeln(\'  OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2\');
  writeln(\'  OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1\');
  writeln(\'  On Error Resume Next\');
  writeln(\'  WB.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER\');
  writeln(\'End Sub\');
  writeln(\'<\' + \'/SCRIPT>\');
}

---- slut på script -----

Jeg vil nu gerne have det sådant at der printes 2 sider ud hver gang der trykkes på \"linket\" print.... (det bliver brugt på et fakturereings system og er kun til eget brug, så det er ikke sådant at jeg pludselig starter en udskrift på 500 sider på en besøgendes printer!!)

samtidig har ejg et lidt underligt problem...

Jeg har på min hjemme putter instaleret..
Internet explorer 5 version 5.00.2614.3500IC

og når jeg trykker på ovenstående link får jeg den \"normale\" print dialog boks frem hvor jeg kan vælge hvor mange kopier jeg ønsker...

Men på en anden pc hvor der er instaleret
Internet explorer 4.0 version 4.72.3110.8

kommer den ikke fre´m den udskriver bare 1 side :-(( ???? så vidt jeg kan se ud af scriptet skulle det da virke på IE nyere end ver. 4.0 eller hva ???

men ihvertfald så er det på maskinen med ver. 4.0 jeg gerne vil have den til at udskrive 2 sider ved et eneklt tryk, hvis ikke det bare er en opsætningsfejl jeg døjer med, nogen bud ??
Avatar billede stigc Nybegynder
10. december 2000 - 22:35 #1
har du prøvet:

function printPage() {

  if (pr) // NS4, IE5
      {
    window.print()
    }

  else if (da && !mac) // IE4 (Windows)
    {
    vbPrintPage()
    }

  else // other browsers
    alert(\"Sorry, your browser doesn\'t support this feature.\");
  return false;
}
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. december 2000 - 22:39 #2
Hvad med den enkle :

<A HREF=\"#\" onClick=\"return (printPage() && printPage())\" class=\"SkjultPrint\">Print</a>

Avatar billede gonzzo Nybegynder
11. december 2000 - 17:51 #3
Hvad med ....

så vidt jeg kan se ud af scriptet skulle det da virke på IE nyere end ver. 4.0 eller hva ???

Burde den ikke det ??