Avatar billede zeberg Nybegynder
17. juli 2003 - 18:37 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Com ikke stater

Hej min com starter ikke op den siger når jeg tænder den at den mangler eller en fil er beskadigt den kan ikke gøre andet en vis jeg trykker på en knap genstarter den og siger det samme hvad kan jeg gøre Hilsen DENNIS På forhånd tak i kan godt finde problemet???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 19:04 #1
skriv navnene på de filer den ikke kan finde, evt fejlmeddelsere (helst ordret)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 19:23 #2
søg evt på "missing file filnavnet" hvor du erstatter "filnavnet" med navnet på den manglende fil.. prøv www.google.com
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 19:25 #3
Jeg ville nok reinstaller min computer.
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 11:10 #4
Hej jeg kan jo ikke reinstallere min computer når den ikke kan starte op hvad er det man skal gøre for at starte op i XP installation??? På forhånd tak....!!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. juli 2003 - 11:12 #5
Du skal gå ind i din bios setup og ændre boot rækkefølgen så du booter på CD rom drevet først.

Se manualen til dit MB for information om dette.
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 11:16 #6
Ja det har jeg gjort nu men den siger stadig inden den går ind i det at den mangler den der fil??? Hvad gør jeg???
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 11:33 #7
Kan du få installetion til at starte fra CD? Du skal vælge ny installition.

BEMÆRK AT VED NY INSTALLION BLIVER HELE DIN HDD SLETTET!!!
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 12:23 #8
Nej jeg kan ikke starte installationen for jeg kan slet ikke komme ind på commen men vil du have at vide hvad den der fil der er i stykker eller mangler er for en ???
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 12:41 #9
Du skal installer windows XP fra dos!

Først ændre du i BIOS, så det CD-driv er det der bliver boot fra. Det kan du finde i din manualen til dit MB (som zeberg sagde)

Så sætter du din windwos XP cd-romdriv. Og så læser du bare hvad der står på skærmen. Du skulle ikke få nogen fejl nu, da den slet ikke læser fra din HDD (Passer ikke helt). Hvis du får fejl, så er det måske fordi at du ikke bruger en LOVLIG XP cd...

Hvis du ikke kan boot fra cd'em, så kan du på en anden computer sætte XP en,en i og gå ind på cd'en finde mappen bootdisk, så kan du oprette en et sæt bootdisk, som du så sætter i din computer og starter op på. Du skal bruge 6 diskketter, hvis jeg husker rigtigt
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 12:43 #10
"commen" er det computeren? Kan du ikke godt skrive det på dansk? Det ville hjælpe lidt
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 12:59 #11
Hej jeg forstod ikke så meget af hele den beskrivelse der kan du ikke guide perfekt igennem det hele så jeg har let ved det det kunne hjælpe lidt for så tror jeg det kommer til at virke prøv at beskriv det godt og grundigt tak ses????
På forhånd TAK
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 13:05 #12
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/gettingstarted/guide/default.asp

Over til højre kan du download en *doc fil, som beskriver hvordan du installer XP. Det er på engelsk
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 13:06 #13
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 13:06 #14
Når jeg siger at du skal gå ind i BIOS - ved du så hvad jeg mener og hvordan du gør?
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 13:10 #15
Ja Bios det ved jeg godt men hvad jeg skal gøre der inde ved jeg ikke det er det du ska forklare mig jo??? Please HJælp mig På forhånd tak.....!!!!
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 13:34 #16
Hvilket bundkort har du. Det er forskelligt fra bundkort til bundkort hvordan BIOS ser ud.

Har du et punkt/menu som bedder BOOT? (det har jeg) I den menu ser min skærm sådan ud:

1: diskkette driv
2: HDD1
3: HDD2
4: Cd-rom

Vi skal så have ændre så cd-rom driv kommer op hvor diskette driv står. Det gør du ved at klikke på diskette driv og så skal du trykke på enter og så kan du vælge cd-rom driv. Det kan også være at du skal bruge page up og page down til at vælge cd-rom driv. Det ville være til stor hjælp hvis du kunne finde din manual. Der står det hele beskrivet
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 13:39 #17
Mit ser sådan ud
1.Quick Boot                  Enabled
2.Delay for hard drive (sek)        2
3.1st Boot device            Cd/DVD:oem      Cd rom f564e
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 13:41 #18
Og nummer to er
4.2nd Boot device          IDE-O:MAXTOR    6y000l0
5.3rd Boot device          Floppy:1,44MB 3 1/2
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:20 #19
Hallo har i glemt mig jeg troede at i hjalp en her inde??? På forhånd tak.........

Dennis
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:23 #20
Tag det roligt! Du har jo givet point, så du har vel fået svar på dit spm? Nu sidder vi jo ikke kun på E og hjælper.

Det ser ud til at du har fået sat din boot rigtigt. Så indsætter du din windwos XP cd. Når den starter op, så står der måske at du skal klikke på enter for at starte indstallionen - så gør du bare det. Resten af installionen klar sig selv
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:25 #21
Nej for så kommer der den der besked at den der fil ikke er der vil du have navnet på den fil eller hva kunne det hjælpe ??? På forhånd tak Dennis
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:28 #22
Ok. Prøv at se i BIOS om du kan sætte 2nd og 3an til at være deaktiveret. Er din XP cd boot abel? Hvis du har købt lovlig, så er den boot abel
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:29 #23
Du har cd'en i når du tænder computeren?
Hvorfor har ipvj fået point?
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:30 #24
Jeg ka ngodt få 2nd og 3rd til at være deaktiveret ska jeg det og prøve det samme igen så??? Hilsen Dennis
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:33 #25
Når du har sat dem til at være deaktive, så gemmer du ændringer i din BIOS og så starter computeren op når den starter op skal du være hurtigt at sætte din XP cd i!
Prøv lige at svar på min andre spm.!
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:34 #26
Ja det sagde min computer at jeg skulle give ham nogle point og det gjode jeg jo så jeg gør bare hvad jeg bliver bedt om ikke andet jo...!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:37 #27
Du kan også vælge at afvise hans svar, så det ikke løste dit problem. Hvis du ikke hans svar hjalp dig, så skal du bare afvise ham/hende. Hvis der er en som har hjulpet dig, men han/hun ikke har lagt et svar, så bare bed dem om at lægge et svar.
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:38 #28
OK MEN DET VIRKER IKKE DET MED AT DEAKTIVERER HVAD GØR VI NU sORRY cAPS LOCK Hilsen Dennis TAK
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:49 #29
Sidder din XP i dit cd-rom driv? Hvis du også har en brænder, så prøv at sætte cd'en i der
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:56 #30
Det har jeg prøvet tror du ikke bare at jeg skal få den der hen hvor jeg har købt den og få dem til at lave det for jeg har betalt for at de vil lave den inden for 2 år ska jeg ikke bare det ???? Hilsen Dennis TAK
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 14:57 #31
JO. Det tror jeg er bedst. Jeg tror du gør noget forkert. Det er ikke noget problem at installer XP.
Avatar billede zeberg Nybegynder
18. juli 2003 - 15:17 #32
Ok ellers tak for hjælpen men det hjalp ikke en skid jo ses