Avatar billede klaf Nybegynder
17. juli 2003 - 17:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Styring af antal brugere på en enkelt side.

Jeg er ved at programere en supportchat hvor jeg vil sikre mig at der kun er 2 personer logget ind af gangen.(Spørgeren og support teknikeren.)
Det er heller ikke noget problem, men hvordan ser jeg hvis en af brugerne(spørgeren) logger af ved at lukke vinduet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:44 #1
eksempel: du kan bruge <body onUnload="window.open('logaf.asp')">
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 17:57 #2
Jeg kan ikke komme med et bedre eksempel .. sådan direkte i hvert fald ..

Thesurfer >> Den funktion vil logge dem af uanset hvad de gør .. hvis siden blir opdateret eller lign vil de blive logget af ..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:09 #3
hehe.. hmm.. ikke godt..

hvis man nu brugte 2 frames til chat vindue:

[ den med unLoad koen.. framen er meget lille]
[ chat viduet ]

så burde det virker :)
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:11 #4
ja stort set :) bortset fra hvis man trykker F5, men så må man jo bare skrive, at de ikke må trykke F5 mens de er på chatten hehe :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:34 #5
troxa> dammit boy! find på noget selv :)
Avatar billede nielle Nybegynder
17. juli 2003 - 20:50 #6
Hvad med en løsning med et par frames. Den ene frame (en lille en) står og reloader hvert 5. sekund. Serveren holder øje med disse reloads og når de ophøre så er det fordi at spørgeren har lukket siden.
Avatar billede klaf Nybegynder
20. juli 2003 - 21:33 #7
jeg kan se idéen.. Når siden loades, gemmer jeg tidspunktet i en tekstfil. Næste gang siden loades sammenligner jeg med det gemte tidspunnk. hvis disse afviger mere end 30sec. betragtes det som en ny chat-session.
Jeg mangler nogle svar fra både thesurfer og nielle så i kan få point...
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juli 2003 - 21:44 #8
Du kunne nu også overveje at gemme tidspunkterne i en applikations variabel i stedet for en fil.
Avatar billede klaf Nybegynder
20. juli 2003 - 21:59 #9
Ja, naturligvis.. Du har ret!
Tak for hjælpen!! :O)
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juli 2003 - 22:22 #10
Takker for points :^)