Avatar billede botha1 Nybegynder
17. juli 2003 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpelt Spil kartotek - hvem kan lave ?

Simpel asp kartotek

Jeg skal bruge følgende lille asp ting :

Til at holde styr på mine spil, skal jeg bruge en simpel kartotek løsning.

Side 1 :    Indtastfelt1 = navn på spil
            Indtastfelt2 = Nummer på spil

Side 2 : en side med hele kartoteket hvor jeg med eet klik kan vælge at det skal være sorteret efter navn eller nummer.
(skal kunne skrive ud)

Hvem kan lave dette, og sende de 2-3 filer (+database) til mig på botha@botha.dk
???????????
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
17. juli 2003 - 15:59 #1
Skal der være to sider?  Du kan have det på en side og bare laver en makro, der markerer hele sheet'et sorterer efter enten navn eller nummer.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
17. juli 2003 - 16:00 #2
Ahh - sorry - læste det lige som Excel - glem mit svar
Avatar billede botha1 Nybegynder
17. juli 2003 - 16:02 #3
hvis du kan lave det i excel er det fint nok, da det ikke skal bruges på nettet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 16:23 #4
hvis du er interesseret i at lære asp (med access):
http://html.dk/tutorials/asp/
så kan du lave dit eget kartotek.. du kan også lære at lave et telefonkartotek, .feks..
Avatar billede botha1 Nybegynder
17. juli 2003 - 16:30 #5
nej jeg skal såmænd bare lige bruge et lille kartotek, og håber at der er en som har tid og lyst til at hjælpe mig :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 16:36 #6
skyttegaard nævner at du kan lave det i excel.. prøv han spørg ham/hende..
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
17. juli 2003 - 19:21 #7
Hvad med at indtaste dine spil i et regneark med to kolonner?

Kolonne1: Navn
Kolonne2: Nr

I excel kan du så markere arket, vælge i menuen Data->Sorter. Her vælger du så hvilken kolonne du vil søge på, og om det skal være i stigende eller faldende orden.

(Du bragte jo selv på bane, at det godt måtte være i Excel - så hvorfor så ikke bare udnytte Excel's indbyggede funktionalitet?)
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
17. juli 2003 - 20:08 #8
Poster lige her også - botha1 - det svarer til den, jeg sendte på mail.
Lavet som simpelt regneark med to Command_Buttons med følgende kode:

Private Sub CommandButton1_Click()

    Range("A1:B2000").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
    Range("A1").Select

End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()

    Range("A1:B2000").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("B2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
    Range("A1").Select

End Sub
Avatar billede botha1 Nybegynder
17. juli 2003 - 20:23 #9
tak for hjælpen