Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 15:42 Der er 12 kommentarer

Access intet resultat = fejlmelding

f.eks. jeg har et forum med flere sektioner som er adskilt via Request.Querystring("ID") altså vi har den første sektion som har URL'en forum.asp?ID=1 og den Næste som har URL'en forum.asp?ID=2, de enkelte beskedder bliver fordelt i de 2 Sektioner ved at de har et felt i access Som hedder Forum. står der 1 bliver beskeden vist i det første forum og står der 2 bliver den vist i det andet forum men hvis der ikke er nogen beskedder som har Forum til at stå til 2 vil man få denne her fejlmedling når man besøger siden forum.asp?ID=2
---
Fejltype:
(0x80020009)
Undtagelse opstod.
---
hvordan fjerner jeg den fejl så der istedet for bare ikke er nogen besked
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. juli 2003 - 15:50 #1
Prøv at smid noget koder her, så er det væsentligt nemmere at hjælpe dig...
Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 15:52 #2
<%
Dim IP
IP = Request.Servervariables("REMOTE_ADDR")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From banlist Where IP ='" & Request.Servervariables("REMOTE_ADDR") & "'"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

if rs("BAN") = 1 then
%>
<H1>DU ER BLEVET BANNED FRA DENNE SIDE AF ADMINSTRATOREN!!!</H1>
<% ' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Else
%>
Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 15:52 #3
det der burde være nok...
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. juli 2003 - 15:54 #4
Ehm, det ser ikke ud til at der er meget dér, som har med dit forum at gøre...
Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 16:03 #5
heeh nej men det burde være nok...
---
Fejltype:
(0x80020009)
Undtagelse opstod.
---
det er den fejl der skal væk.
som opstår hvis access bliver bedt om at søge efter noget og ikke finder noget.
jeg vil gerne have den til ikke at vise noget resultat isedet for.
Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 16:05 #6
og hvis der er en der kan hjælpe mig med det har de samtidligt hjulpet mig med mit forum :)
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2003 - 16:08 #7
ovenstående er _ikke_ nok til at kunne fejlsøge... men hvis du mener fejlen skyldes det du siger er det måske værd at kigge på denne;

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/emptyrecordset.asp
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. juli 2003 - 16:25 #8
Prøv med:

If Not RS.EOF AND RS("BAN") = 1 Then
Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 16:28 #9
hmm kan du fådet til at passe ind i mit script?
Avatar billede alphine Nybegynder
17. juli 2003 - 16:32 #10
spotgun ---> den kommer med den samme fejlmelding
keysersoze ---> hmm kan du fådet til at passe ind i mit script?
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2003 - 16:33 #11
uden overhovedet at have set hele dit script og vide præcist hvor det går galt er det umuligt at få tilpasset... kom med noget mere kode hvis vi skal kunne hjælpe
Avatar billede moejensen Nybegynder
20. marts 2005 - 17:41 #12
lukketid