Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:07 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

TV out, men hvordan ?

Hejsa

Jeg har købt et Geforce 4 kort med tv-out, samt et TV-Scart kabel incl lyd. Jeg har sat stikket i mit tv samt den modsatte ende i mit nye kort, men hvordan får jeg billedet over på mit tv? altså hvad i win xp skal jeg klikke på for at gøre dette ????
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juli 2003 - 22:08 #1
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:13 #2
ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:15 #3
suplerer dig lidt metal_hansen, men dit link tror jeg heller ikke svarer fuldstændigt på hans dpørgsmål
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juli 2003 - 22:16 #4
c-holst > ok nu hugger jeg altså det der og putter ind i mit *G*
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:27 #5
bare i orden
jeg arbejder faktisk på en forbedret udgave, og så leder jeg efter en der også passer til geforce3, der jo ikke helt er som de andre gfkort
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:28 #6
når jeg genstarter win så ser jeg opstarten på mit tv, men jeg kan eller ikke se noget. :-/
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:32 #7
øh...det var en ny twist. har du fulgt guiden. har du hentet den nyeste driver
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

husk at afinstallere de gamle drivere først, det gøres under tilføj/fjern programmer
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:33 #8
har du rodet meget det for du kom her
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:34 #9
min xp er på dansk så måske jeg har gjort noget forket.
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:35 #10
c-holst < nej, egentlig ikke.
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:39 #11
"sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele" << hvad skal jeg vælge her ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juli 2003 - 22:43 #12
øøøh det der står?!  hvad er du i tvivl om?
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:48 #13
sig ok indtil du er ude på skrivebordet igen, du skal bruge alle de parametre jeg foreslår og så genstarte, hvor det hele er forbundet...

hvilket tv har  du
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:49 #14
i min menu står der 'deaktiver' og 'vælg automatisk'
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:49 #15
det er et philips
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:50 #16
med to scartstik
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:50 #17
når jeg genstarter så ser jeg ram blive talt op osv, men når xp log on skærmen kommer så forsvinder billedet på mit tv, samt er billedet kun i sort hvid.
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:51 #18
nej et scartstik.
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:52 #19
hvor er billedet kun i sort hvid, og hvor forsvinder det
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 22:54 #20
ved reboot, og billedet forsvinder når win xp user logon kommer på.
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2003 - 22:58 #21
det lyder meget mærkeligt. prøv at afinstalere din driver slet kortet i enhedshåndteringen sluk og genstart 2 gange, først siger du nej til at instalere . så geninstalerer du kortet med den driver du vil bruger og starter forfra med guiden

når du så er klar følger du guiden og under fanebladet skal du vælge clone
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juli 2003 - 23:06 #22
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 23:10 #23
oki en reinstall af kortet hjalp på det. Nu er der billed med farver, men jeg tror lige jeg skal rode lidt mere med det før jeg bliver 100 meter mester :-) Tak for hjælpen.
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
16. juli 2003 - 23:21 #24