Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. juli 2003 - 09:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xsl:for-each

Jeg har et problem når jeg skal hive 2 attributer ud fra et xml:

<flash>
<tops>
  <product id="294349">
  <title>All Sports Sleeveless</title>
  <description>365 Tage im Jahr kannst du in diesem weichen, ärmellosen Jersey trainieren. Dri-FIT Gewebe macht es atmungsaktiv, und der leichte Stretcheffekt bewirkt, dass du dich ungehindert bewegen kannst.</description>
  <color id="010">black</color>
  <online flag="1"></online>
  <bullet1>Nahtlose Kontrastabsteppung und damit keine Hautreizung</bullet1>
  <bullet2>Dri-FIT leitet Feuchtigkeit von deiner Haut weg</bullet2>
  <bullet3>Schnitt, der deine weibliche Figur zur Geltung bringt</bullet3>
  </product>

Jeg skal både have produkt id samt color id ud.

Jeg starter med en:

<xsl:for-each select="flash/tops/product">

Herefter trækkes produkt id ud med:

<xsl:value-of select="@id"/>

-hvilket virker fint.

Problemet kommer så når jeg skal have color id ud - how to?

Hvis jeg smider color i røven af: <xsl:for-each select="flash/tops/product"> får jeg color, men ikke produxt id ud?

Anyone?
Avatar billede atoft Nybegynder
16. juli 2003 - 09:29 #1
Prøv med

<xsl:value-of select="color/@id"/>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. juli 2003 - 09:37 #2
Jeps - det havde jeg rodet med hele morgen :)
Avatar billede atoft Nybegynder
16. juli 2003 - 09:41 #3
Det som sker når du laver en for-each er, hvert enkelt produkt køres igennem loopet vel at mærke med produkt som det aktuelle node og derfor kan du spørge på color. Da det er et child element til produkt (den aktuelle node som skifter for hvert gennemløb af loopet).
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. juli 2003 - 09:48 #4
okay tak