Avatar billede oasen Nybegynder
16. juli 2003 - 04:08 Der er 8 kommentarer

Beskyt data på en backup-harddisk med program

Jeg anvender en harddisk m/skuffe til at tage backup af mine dokumenter på. Og der er helt fint, men jeg kunne godt tænke mig at kunne beskytte mine dokumenter på denne disk med en adgangskode. Faktisk ligesom man kan med en USB-blok, hvor der skal indtastes en kode for at få lov at se indholdet på den.

Jeg har aldrig hørt om dette, men der må da findes noget brugbart..
Avatar billede turbox Nybegynder
16. juli 2003 - 04:35 #1
du kunne vælge at kryptere dine dokumenter....

har aldrig hørt om noget program der kan gøre det du beskriver, men ok, hører sq langt fra alt :)

men ligger lige et link til et crypteringsprogram
http://www.rayaneh.net/prg/detail.asp?id=222
så kan du se om det kan bruges ;)

MVH TurboX
Avatar billede turbox Nybegynder
16. juli 2003 - 04:39 #2
hmmm.... kan se mit link ikke virker mere, finder lige et til dig der funker
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2003 - 04:40 #3
BestCrypt fra http://www.jetico.com er et udemærket krypteringsprogram.

Du opretter en fil på xxx MB; filen mountes som et drev. Alle filer som lægges over på drevet krypters automatisk.
Avatar billede turbox Nybegynder
16. juli 2003 - 04:47 #4
squashguy>>> er det ikke en trail ???.... men det virker sikkert fint, har ike nogle erfaringer med det, men skal lige have det hentet en dag og kigget lidt på det :)
Avatar billede turbox Nybegynder
16. juli 2003 - 05:01 #5
men lovede dig jo et link
http://www.zdnet.de/downloads/programs/2/3/en10042723-wc.html
det virker da ;-)
har også et der hedder Wexcrypt, det er faktisk lettere at bruge end det der, hvis du er interesseret, så kontagt mig, så kan vi godt finde ud af at få det sendt til dig

VH TurboX
Avatar billede oasen Nybegynder
16. juli 2003 - 06:11 #6
Nu har jeg prøvet ddcrypt 2.0, og den fungerer perfekt (i øvrigt lavet af en 16-årig knægt - imponerende!).
BestCrypt kom jeg aldrig videre med, da den skulle bruge op mod en hel time på at skabe "containeren", og det gad jeg ikke vente på.

Det er sådan set en smart måde at gøre det på, og så fylder det krypterede endda kun ca. 96% af det oprindelige.
Der er dog det store minus, at krypteringsprocessen tager 100 år og en sommer. 0,5 GB tog ca. 15 min. Hvis jeg skal have krypteret 100+ GB, vil det tage 50+ timer, og det går sgu ikke...

Tror I virkelig ikke, der findes et program som beskrevet i spørgsmålet?
Avatar billede turbox Nybegynder
16. juli 2003 - 13:03 #7
har ikke hørt om det, men det betyder ike at det ikke findes,
ville lige prøve at give dig det andet program, det er noget hurtigere til at indcryptere og decryptere
det ligger på min server et par dage, men hvis det er, så kan man da få fat i mig ;-)
http://turbox.dyndns.dk/wexcrypten.zip
Avatar billede oasen Nybegynder
16. juli 2003 - 16:16 #8
Tak, det går rimelig hurtigt, MEN man kan ikke vælge foldere der, og hver fil bliver til en ny fil i krypteret udgave. Det ville være nemmere, hvis det hele lå i samme fil...