Avatar billede edidak.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 20:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indlæse pdf som tekst streng?

Er det muligt at indlæse et pdf dokument til en php tekst streng?
Avatar billede detox Nybegynder
15. juli 2003 - 20:30 #1
Det tror jeg ikke du skal regen med. PDF-formatet er jo nærmest at betragte som et billede, der ikke i sig selv indeholder nogen tekst. Ligesom når du indscanner en tekst.
Avatar billede zkn Nybegynder
15. juli 2003 - 20:35 #2
Nej.
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 20:40 #3
Begrundelse?
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 20:43 #4
Dvs. det er umuligt at skabe et php script der undersøger om et pdf dokument indeholder en bestemt streng?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2003 - 20:43 #5
Selvfølgelig kan man det - altså indlæse en PDF-fil. Om du kan bruge det
til noget er en helt anden sag:

/Type /FontDescriptor
/FontName /TimesNewRoman+8+1,Bold
/Flags 6
/FontBBox [-558 -307 2034 1026]
/StemV 125
/ItalicAngle 0
/CapHeight 891
/Ascent 891
/Descent -216
/FontFile2 56 0 R
Avatar billede zkn Nybegynder
15. juli 2003 - 20:46 #6
Da det er opbygget som et billede, du kan dog hente nogle oplysninger, dette ses ledt ved at åbne et pfd document i fx notepad.
Avatar billede zkn Nybegynder
15. juli 2003 - 20:49 #7
erikjacobsen: Med mit nej læste jeg lidt mellem linierne og det jeg engenligt mente var at teksten i pfd filer ikke kan læses ind da de er krypterede i filen.
men det er sandt at du kan indlæse hele filen dog vil det kun være informationer som title og skribent der ikke er krypterede.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2003 - 21:00 #8
Så er der programmer som: http://www.retsinasoftware.com/p2t.htm
- og mange andre.

Du kan sikkert også finde nogle, du kan køre fra kommandolinjen - og så kalde fra PHP.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2003 - 21:37 #9
bare fordi du ikke umiddelbart kan læse det, betyder det ikke at det
er krypteret, zkn.

Prøv fx http://mkdata.mirrors.phpclasses.org/browse.html/package/702.html
eller brug søgefunktionen på den side. (og ignorer deres layout på siden,
suk)
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 22:11 #10
Den har jeg leget med (har søgt på google et par timer) men jeg kan ikke få den til at fungere :(
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 22:14 #11
Jeg har ikke adgang til at køre exe filer på web-serveren. Jeg har kun adgang til PHP så mulighederne er ikke så store.