Avatar billede per_e Nybegynder
15. juli 2003 - 10:21 Der er 1 kommentar

Hente tekstfil med PHP fra MySql indeholdende ENTER

Når jeg gemmer en tekst med linjeskift (ENTER) fra et tekstfelt i HTML i en database (MySql, Datatype=Text). Og senere henter teksten og viser den med ECHO - så mangler linjeskift, dvs alle ord og sætninger vises efter hinanden UDEN linjeskift.
Hvad kan jeg gøre for at vise teksten som den blev indskrevet med linjeskift?

Eksempel:
En tekst af denne type.
Med linjeskift.

Og måske en tom linje indtastes og gemmes i MySql som en text.
Senere hentes teksten og skrives med:
echo $post[4];
Nu ser teksten sådan ud på skærmen:
En tekst af denne type.Med linjeskift.Og måske en tom linje indtastes og gemmes i MySql som en text.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2003 - 10:31 #1
echo nl2br($post[4]);

prøv at ramme en bedre kategori en anden gang