Avatar billede botha1 Nybegynder
14. juli 2003 - 14:49 Der er 8 kommentarer

Bedste DV til under 15.000 ? evt. test af flere

er der nogen der kender til et link til test af DV kamera ? (helst Dansk)

Hvilken vil være den bedste til under 15.000 ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juli 2003 - 15:01 #1
Hvad skal du bruge det til?

1. legetøj til at filme familien med
2. prof. til reklamefilm og dokumentar mv.

/per
Avatar billede botha1 Nybegynder
14. juli 2003 - 15:31 #2
begge dele men mest familie INDENDØRS
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juli 2003 - 15:44 #3
Canon, Panasonic og Sony, så går du ikke helt galt i byen.

Link til priser på mini dvcam: http://www.kamerahuset.dk/

/per
14. juli 2003 - 22:40 #4
Jeg leder selv efter et kamera, men har ikke fundet nogen andmelder sites på dansk, men der hvor jeg fandt mest var på www.dvspot.com .

Hvis jeg skal nævne et par kameraer kunne det være; Sony DCR-TRV80/TRV50
Når man køber Sony, betaler man selvfølgelig også lidt for navnet, men Sony har alligevel sjældent skuffet mig (jeg arbejder med tv til daglig).

Men hvis du skal ha' et tip så se efter om kameraet har en stor CCD-chip (i tommer), -jo større jo beddere, det aller bedste er hvis du finder et 3ccd-kamera (3 stk. CCD-chips).
CCD-chippen er den der laver selve billedet ("øjet" om man vil).
En god linse er også vigtigere end man tror, og der bruger Sony jo deher "Carl Zeiss"- linser, og det er ikke dårligt!

Du kan desuden spare penge (eller få mere kamera for samme pris) hvis du handler over nettet på fx.
www.shopman.dk eller www.pixmania.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juli 2003 - 07:17 #5
h13> Det mest solgte Hi8 camcorder er et Sony, så det har du ret i. Men jeg tvivler på at du kan få et 3ccd camera til under 15000 kr incl. moms. Og derfor har jeg ikke nævnt muligheden for manden.
Det sidste og billigste 3xccd kamera fra Sony kostede ca. 20000 kr.

/per
Avatar billede botha1 Nybegynder
15. juli 2003 - 11:53 #6
Jeg er blevet anbefalet et JVC DV4000 som noget af det bedste til under 15.000 ?

Er der nogen der kender dette kamera ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juli 2003 - 12:29 #7
Her kan du læse i hundredvis af reviews: http://uk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/146295/prices?allcountries=1

Tekniske info om kameraet: http://www.rgbdirect.co.uk/ProductDetails.asp?ProductCode=1443&ReferrerCode=2

Jeg kender ikke kameraet, men det virker som en rigtig god investering.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. august 2003 - 06:40 #8
Lukketid?

/per