Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 13:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

skiver til dvd optager

hejsa, pr 1/8 lejer jeg en dvd optager denne her model http://www.panasonic.dk/produkter/default.asp?af=pro&pg=detail&id=624&katID=3&ukatID=8.

men jeg er lidt i tvivl om hvilke skiver man skal købe til den.
der findes jo dvd-R / dvd+R / dvd-rom /dvd-RW

hvilke passer til den model jeg vil købe.

jeg har dette her data om den
--------------------------------
DVD-RAM: 12cm (4.7GB / 9.4GB), 8cm (2.8GB), DVD-R*1: 12cm 4.7GB (for General Ver. 2.0), DVD-Video, CD-Audio (CD-DA), Video CD, CD-R/RW*2 (CD-DA, Video CD, MP3 formatted discs)

Recordable Discs
DVD-RAM: 12cm (4.7GB / 9.4GB), 8cm (2.8GB), DVD-R*3: 12cm 4.7GB (for General Ver. 2.0)

Recording Standards
DVD Video Recording Standards (DVD-RAM), DVD Video Standards (DVD-R)
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 13:37 #1
hvad er forskellen på "dvd -" og "dvd +"
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 13:56 #2
der står på siden

DVD-optager med DVD-R og DVD-RAM
Time Slip - samtidig optagelse og gengivelse
Direct Navigator
Playlist gengivelse
One touch optage og gengivelsesfunktion
Hybrid VBR
Quick view
MP3 kompatibel
op til 12 timers optagelse

alså du kan bruge dvd-r og dvdrom

om dvd+ http://www.dvdplusrw.org/
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:01 #3
hvor mange dvd afspillere kan afspille dvd-r
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:03 #4
ahhh fandt det lige på www.dvdrhelp.com

DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 90% of all DVD Players and most DVD-ROMs
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:04 #5
syntes du det ville være smart at leje sådan en. og ved du noget om hvordan kvaliteten på dem er
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 14:09 #6
kvaliteten er digital (man kan ikke lave noget bædre en digital) og hvis jeg havede pengene så havede jeg selv en dvd optager (men den koster 9.000-10.000,-) men hvis du skal bruge den syntes jeg da du skal leje den (mm du selv vil ha din egen)
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:14 #7
jojo. jeg lejer den pga jeg ikke har råd til smide 7000 for den. så kan jeg altid spare op til min egne. hvis jeg fortsat ønsker det!!!
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 14:16 #8
den er da ellers lækker
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:17 #9
men ved du hvad forskellen på dvd + og dvd - er
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:19 #10
den er meget lækker. glæder mig også :-D
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 14:21 #11
kan du læse om her http://www.dvdplusrw.org/

hvad skal du gi pr md for at leje den
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 14:23 #12
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 14:26 #13
smutter nu vil spille socom
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 14:27 #14
jeg skal gi ca 230,- lidt dyrt men de skal jo også tjene deres penge hjem. de kan jo ikke sælge den når først jeg har lejet den.

ok læser det, du får points.
God sommer :-D
Avatar billede game_tracker Nybegynder
13. juli 2003 - 14:45 #15
tak og held og lykke

gad godt at kunne optage i digital :) men har ikke penge til det
Avatar billede norbert Nybegynder
13. juli 2003 - 15:05 #16
Hvis du mangler et billigt sted at købe brændbare DVD'er, er her et billigt sted: 13,75 kr. pr. stk.
http://www.mediesupplies.dk/shop/
Norbert :-)
Avatar billede blanked Nybegynder
28. april 2004 - 16:43 #17
De har jo en DVD-Optager i Fakta til 2000... har jeg lige købt, den er ihvertfald god nok, den kan bare ikke optage på DVD-R/DVD-RW kun på DVD+R/DVD+RW fandt jeg ud af :D... Men det er nok til at leve med....