Avatar billede thorsby Nybegynder
13. juli 2003 - 12:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printe på forskellige skuffer

Jeg har netop installeret en Oki C7300n netværksprinter. Med den medfølgende driver til Windows 2000 er der en option der får den til at printe den første side på en anden skuffe. Standardskuffen er 1 og første side er så sat til at komme på skuffe 2, som indeholder brevpapir. Det er en rigtig smart funktion.
Problemet er at der printes fakturaer ud, og en ønskes på brevpapir (til kunden) og en på almindeligt papir (til bogholderiet)...men når man printer to ens sider, sendes der jo instruktion til printeren om at lave to kopier, og den betragter det således ikke som to sider...de kommer således begge på brevpapir. Hvad gør man ved det? Kan man ikke på en eller anden måde overbevise printeren om at det er to sider?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 12:30 #1
Nej - det kan du ikke. Der er ikke andet at gøre, end

1) Send 2 enkelte jobs til hver sin skuffe
2) Økonomi programmet kan muligvis have en funktion, der kan det du søger: Noget i stil med at udskrive 2 kopier til hver sin skuffe.
Avatar billede thorsby Nybegynder
13. juli 2003 - 12:33 #2
Økonomi programmet kan beklageligvis ikke noget som helst...det udskriver bare på default printeren i default indstillingen. Der er således ingen smart funktioner...ikke engang mulighed for at vælge skuffe.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 12:39 #3
Hvilket program?
Avatar billede thorsby Nybegynder
13. juli 2003 - 12:41 #4
WinFinans 2000 vist nok...
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 12:42 #5
Kan du ikke lige få det 100% bekræftet. Jeg gider ikke bruge tid på at finde en løsning til et forkert program...

Hvis den ikke sender nogen printerkoder til papirbakker ud, så kan du gøre følgende:

Opret 1 ekstra OKI printer, hvor standard skuffen er bakke 2 (eller hvad den nu skal være). Så udskriver du blot den ekstra kopi til denne printer.

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 12:47 #6
Har lige kigget på Winfinans siden. Det burde være muligt at lave en rapport der udskriver 2 kopier fra hver sin skuffe.

Jeg skal ikke udtale mig om detaljerne, men du kan jo kontakte support@winfinans.dk og høre om det er muligt og evt. hvordan du skal finde informatinen.
Avatar billede thorsby Nybegynder
13. juli 2003 - 12:49 #7
Det er WinFinans 2000. Jeg var bare lige i tvivl om den måske hed Pro eller ligende, men det mener jeg ikke.

WinFinans er Access baseret, så mon ikke man kan pille lidt ved printeren?

Mht. til tricket med at oprette en ekstra OKI printer - hvordan gøres det? Man kan jo ikke copy-paste en printer driver? Og install softwaren vil tilsyneladende ikke lave en mere...
Avatar billede thorsby Nybegynder
13. juli 2003 - 12:51 #8
WinFinans supporter ikke længere WinFinans 2000...

Du mener designe rapporten (som jo er en Access rapport) så den er 2 sider lang, hvor det hele bare står to gange? Det er faktisk en rigtig god idé! :-)