Avatar billede keka Nybegynder
12. juli 2003 - 23:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

I/o exception

Når jeg prøver at lade java og oracle kommunikere får jeg en I/O exception med ordlyden "Connection refused". Endvidere får jeg bl.a. følgende fejlmeldinger: "at oracle.jdbc.dbaccess.DBError.throwSqlException", "at oracle.jdbc.driver.OracleConnection<init><OracleConnection.java", at oracle.jdbc.driver.OracleDriver.getConnectionInstance<OracleDriver>

Compileren påpeger at der er yderligere et problem i min forbindelse. Min forbindelse ser således ud:
Connection forb=DriverManager.getConnection("jdbc:oracle:thin:@127.0.0.1:1521:localhost","scott","tiger");

Kører lokalt med Oracle 9, Jcreator og win Xp.

MANGLER NOGET INPUT HER...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2003 - 23:41 #1
Fejlmedelsen antyder at der ikke er nogen Oracle der lytter på
localhost port 1521.

Så:

1)  check om Oracle kører
2)  check om den lytter på port 1521
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2003 - 23:42 #2
Du kan evt. verificere med netstat -a.
Avatar billede keka Nybegynder
13. juli 2003 - 10:46 #3
Hey arne v!

Har checket at min Oracle DB kører. Har været i dos'n og kan se at der står listning ved port 1521. Er det godt nok eller skal der stå specifikt at det  er oracle der lytter på denne port??? Hvis jeg ændre port nr. får jeg en ny fejlmeldning: "The network adapter could not establish the connection" ??? HÅBER AT DU KAN HJÆLPE LIDT MERE HER...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2003 - 12:16 #4
Nej - det skal nok være Oracle der lytter på den port.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2003 - 12:19 #5
Prøv evt. at connecte til maskinens rigtige IP adresse i stedet for
127.0.0.1 !
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2003 - 22:42 #6
Var det IP adressen der skulle til ?
Avatar billede keka Nybegynder
14. juli 2003 - 10:32 #7
Ja det var!