Avatar billede yakuza22 Nybegynder
12. juli 2003 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Radiobutton - ja/nej fra MYSQL

Jeg har i min database en række der hedder Dongle - som indeholder 1 eller 0.

jeg henter data ind på en side.. men har 2 radiobuttons (ja/nej) som hiver data ind fra Dongle 1 eller 0..
og udfra det skal et af de radiobuttons være udfyldt

Hvis der står 0 i databasen(Dongle) skal Nej Radioknappen være udfyldt.. og vice versa.

her er min kode som jeg har prøvet med:

// Her laves en variabel som indeholder enten 1 eller 0 (der trækkes fra databasen udfra rækken Dongle)

$Dongle = $vis[3];

// Det er nok her det går galt

if ($Dongle == 1) {
$Dongle_1 = 'a';
} else {
$Dongle_1 = 'b';
}

// HTML

Ja
      <input type="radio" name="Dongle1" value="<?=$Dongle_1?>">
      <input type="hidden" name="hiddenField3">
      Nej
      <input type="radio" name="Dongle1" value="<?=$Dongle_1?>">

kan ikke helt få det til at hænge sammen... hvis $Dongle = 1.. så skal den have en værdi, f.eks a..

men hvordan angiver jeg i radiobutton at den skal have a som value udfra $Dongle variablen..

håber i forstår, for jeg er selv blank ;)
Avatar billede sepelio Nybegynder
12. juli 2003 - 22:05 #1
value="<?=$Dongle_1?> (tror jeg, men ved ik om det betyder noget) skal have en echo foran også med den anden.
Avatar billede ahv Nybegynder
12. juli 2003 - 22:06 #2
<input type="radio" name="Dongle1" value="<?=$Dongle_1?>" <?php if($Dongle == 1) echo "checked"; ?>>
      <input type="hidden" name="hiddenField3">
      Nej
      <input type="radio" name="Dongle1" value="<?=$Dongle_1?>" <?php if($Dongle == 2) echo "checked"; ?>>
Avatar billede martinbk Nybegynder
12. juli 2003 - 22:06 #3
en lille ting men prøv value="<?=$Dongle_1;?>"
Avatar billede ahv Nybegynder
12. juli 2003 - 22:07 #4
Går udfra det var $Dongle der indeholdte enten 1 eller 0?
Avatar billede ahv Nybegynder
12. juli 2003 - 22:08 #5
<input type="radio" name="Dongle1" value="<?=$Dongle_1?>" <?php if($Dongle == 1) echo "checked"; ?>>
      <input type="hidden" name="hiddenField3">
      Nej
      <input type="radio" name="Dongle1" value="<?=$Dongle_1?>" <?php if($Dongle == 0) echo "checked"; ?>>
Avatar billede martinbk Nybegynder
12. juli 2003 - 22:08 #6
ahv: lille ting, men mangler der ikke en terminator (;) på dine $Dongle_1 variabler ? ;)
Avatar billede ahv Nybegynder
12. juli 2003 - 22:09 #7
Jo :o) Det kiggede jeg ikke efter, men blor efter hvad spørger efterspurgte :o)
Avatar billede yakuza22 Nybegynder
12. juli 2003 - 22:21 #8
ahv', igen =) ,, du er for sej!
tak!
Avatar billede ohmish Nybegynder
13. juli 2003 - 01:31 #9
du mangler lige at sørge for at der ikke kan være 2 "checked".

jeg ville rykke det hele op over formen:

<?php
if ($Dongle == 1) { $dongleknap1 = "checked"; $dongleknap2 = ""; }
elseif ($Dongle == 2) { $dongleknap2 = "checked"; $dongleknap1 = ""; }
?>

<input type="radio" name="Dongle1" <?php $dongleknap1;?> > <input type="radio" name="Dongle2"  <?php $dongleknap2;?> >