Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 11:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Transperant billed

Jeg er ved at lave et banner som skal være transperant jeg photoshop 5.0
Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 11:03 #1
jeg ved hvordan du skal gøre
Avatar billede meyer Nybegynder
30. august 1999 - 11:08 #2
Eksporter som gif og vælg hvilken farve du vil have transparent :o)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. august 1999 - 12:26 #3
Jeg kan anbefalde at du installer Plug-in'et "Ulead SmartSaver" den er god til at gemmme i Gif'ffer og lave Transperant baggrund.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 12:26 #4
Uddyb forklaring !!!!!
Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 12:27 #5
Chatstuff>>>> HVor HVordan og hvorfor jeg har haft Photoshop i 14 dage
Avatar billede jørn Nybegynder
30. august 1999 - 12:36 #6
Hejsa..

1. Opret et nyt billede [CTRL+N], og vælg Transparet i bunden, efter at du har sat størelsen på banneret.

2. Tegn Banneret.

3. Vælg |File|Export|GIF98a, og vælg den frave den skal værer transparant til.

4. JUBIII, opgave udført.

Hilsen
Jørn
Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 13:38 #7
Hej alle !

TAK FOR JERES INTERESSE !

I har sikkert allesammen svaret rigtigt, men jeg er lidt "GRØN" i photoshop så jeg acceptere Jørns forklaring da det var den eneste jeg lige kunne lurer !
Endnu engang TAK !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 15:28 #8
hmm skal man ikke først konveretere det til indexed color for at vælge transparent?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 16:35 #9
HAllo CYBER !

Det virker det han har skrevet !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 17:59 #10
øhm ok, det var jeg bare ikke klar over, den der transparent box plejer nemlig ikke at komme frem medmindre billedet er indexed color
Avatar billede theartist Nybegynder
31. august 1999 - 16:26 #11
Til Cyberesben>>jo du skal bare sørge for at du ikke har flatten image, så dit layer hedder background- det skal hedde layer 1 eller et andet navn, så kommer boxen frem.

mere om photoshop. http://www.imma.dk/theartist

--:TheArtist:--
Avatar billede jørn Nybegynder
31. august 1999 - 16:56 #12
Hello Cyber.

Når man Exportere et stykke grafik så kommer den også ud og spørger om hvilken måde man vil konvertere paletten, så den gør det under exporteringen...  (Det går lidt hurtiger, når computeren selv får noget at lave for en gangs skyld)

Hilsen
Jørn
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. august 1999 - 20:42 #13
ja det ved jeg godt, men jeg vidste ikke at man kunne exportere transparensiteten i et layer direkte ud i en gif

men det må da ligne lort hvis man ikke laver det som normalt med en baggrund bag ved billedet. som har den rigtige farve, som skal være i den antialiaserede kant af billedet
Avatar billede theartist Nybegynder
31. august 1999 - 22:26 #14
Cyberesben>> selvfølgelig skal du have en baggrund, som du laver transparent, men du skal ikke merge de forskellige lag til background bare merge visible i stedet, så undgår du alle problemerne...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. august 1999 - 22:31 #15
det jeg plejer at gøre, er at jeg laver mit billede, indsætter en baggrundslayer med samme farve som min websides baggrund og så gemmer billedet i PSD.

så laver jeg det til Indexed Color og exporterer det som gif. der kommer et vindue, hvor jeg så skal trykke på de farver der skal være transparente....det er da også meget nemt
Avatar billede morrissey Nybegynder
29. februar 2000 - 12:20 #16
For at du ikke får grumset kanter - er det vigtigt at efter du har oprettet transparent og lavet din banner - derefter af konvertere til "indexed color" - derefter vælger du "adaptive" - Ligepludselig har du et billede med hvid baggrund (!!!) - men lad dig ikke skræmme - nu eksporterer du som normalt GIF89 - og VUPTI! - nu skal du bare med ET tryk markere hvad for noget af billedet/banneren der skal være transparent - vælg derefter også om det skal være "interlaced" - Du skulle du få en banner med helt "rene" kanter som ikke ligger inde med en svag hvid-grumset kant, som tit kan hænde.

-Tobias Andreasen (http://www.thinline.ninja.dk)