Avatar billede vester67 Nybegynder
12. juli 2003 - 13:33 Der er 5 kommentarer

Langsom modemhastighed

Jeg har fået sat et nyt bundkort + ny prosessor i min computer og siden har jeg ikke kunnet på min internetforbindelse til at komme op på mere end 28 kps  til mit modem til tele danmark. Jeg har prøvet at sætte modemet til en anden computer på det samme telefonstik og så er forbindelsen oppe på 48 kps. Bundkort MB Shuttle Spacewalker AK 32A SocketA
Cpu, Athlon XP 1800+ Socket A
Modem  Accex Classic 56 k . Jeg kører Windows XP
Jeg vil gerne vide hvad problemet er , da det er meget langsomt
Med venlig hilsen
Carsten Hansen
Slettens Landevej 67
5400 Bogense                    E Mail  linebo@post5.tele.dk
Avatar billede chapter Nybegynder
12. juli 2003 - 19:20 #1
Et par mulige fejlkilder kunne være

- modem driverne på de to computere er ikke identiske.
- driverne på de to computere er ikke sat identisk op.
- port hastigheden på de to COM porte på de to computere er forskellige.

Kan du udelukke disse ting og stadig ikke opnå korrekt hastighed, må du lige vende tilbage igen.
Avatar billede vester67 Nybegynder
14. juli 2003 - 22:29 #2
Jeg har kontroleret disse dele men det virker stadig langsomt
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 22:38 #3
Du ringer også op til samme nummer? Hvis du ringer op til en forkert modem pool kan det være, at den hurtigere protokol ikke understøttes, det lyder dog mærkeligt at det kun er 28 kbps... Støj på linien kan nedsætte hastigheden men hvis du bruger samme stik og kabel må det jo være internt hardware eller software som gør udslaget..
- Er det samme OS som kører på de to computere ??
- prøv at afinstallere og geninstallere modem driveren
- Har du nævnt rigtigt model af modem (hvis jeg søger på google efter "Accex Classic 56 driver" så får jeg 1 hit)
- Er modem internt eller eksternt ??

Lidt mere at svare på så tager vi den derfra :-)
Avatar billede vester67 Nybegynder
16. juli 2003 - 20:25 #4
Stik og kabel er det samme.
Har afinstalliseret driver og geninstalleret den igen Modem er et ekxtern jeg har også prøvet at sætte et intern modem i med det samme reslutat
Avatar billede chapter Nybegynder
16. juli 2003 - 20:57 #5
Du skriver at du har fået ny hardware, men er installationen af XP en clean install herefter eller har du bare sat nyt HW i computeren og bootet op ??
Problemet må ligge i dit OS opsætning tror jeg da både et internt (anden model??) og dit eksterne vil køre ved den lavere hastighed..