Avatar billede chadk Nybegynder
12. juli 2003 - 13:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilke er bedst

Hvilket Digital Kamera er godt?
Mit Budget Er på ca. 4.000
Skal værre Anerkendt mærke (olympus osv.)
Og hvor kan det skaffes billigt? (Skal kunne købes hos en forhandler med butik)
Edbpriser er tjekket
Min. 3 Mega pixels og 3 x optisk zoom!
200 point til bedste svar
Avatar billede pixeldude Nybegynder
12. juli 2003 - 13:19 #1
Jeg ville foreslå en Nikon SQ
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2003 - 13:23 #2
Hvis du søger på www.edbpriser.dk, så får du forhandlerne med det billigste priser.

Her kan du sammenligne billeder, og læse anbefalinger af kameraer:
http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM

Men Nikon, Canon, Fuji og Olympus er alle gode mærker.

/per
Avatar billede janemil Nybegynder
12. juli 2003 - 13:38 #3
Mellem Pris
Canon G5 6.944
Canon G3 5.145
Canon S50 4.822
Nikon 5700 8.416
Nikon 4500 5.339
Nikon 5400 8.999
Sony F717 7.474
Sony V1 6.599
Olympus E-20 10.082

Billig Pris
Canon Ixus v3 3.295
Nikon 2100 2.154

Semi-prof Pris
Canon 10D 15.791
Nikon D100 17.899

Cirkapriser juli 2003
Avatar billede chili17 Nybegynder
12. juli 2003 - 13:59 #4
Har selv Canon G3 5.000kr - det vil jeg selvfølgelig anbefale - købt i kamerahuset, hvor der er samme priser i butik som på nethandel  -  http://www.camerahuset.dk
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. juli 2003 - 13:18 #5
Hvis det skal være et lille/kompakt kamera, så kan jeg anbefale Ixus 400 eller Pentax Optio 330RS (se små digitale kameraer her: www.jonesnet.dk/digicam)

Hvis det skal tage så gode billeder som muligt (så er det ikke kompakt længere - de 2 ting hænger ikke sammen) så tror jeg, at du skal have fat i Nikon.

De små tager helt sikkert gode billeder, men de store har nu engang bedre plads til optik og CCD...

/J
Avatar billede buffast Nybegynder
14. juli 2003 - 15:09 #6
Jeg har lige købt et Canon Powershot A70 til 2975,- Det har 3.2 megapixels og tager formidable billeder, der selv ved udprintning i A4 størrelse er ekstremt klare. Da jeg skulle vælge kamera gik jeg i FONA i Aalborg og fik dem til at tage billeder med forskellige kameraer, hvorefter jeg kunne se forskellen på de forskellige mærker. Da jeg kom ind i butikken var planen at købe et Medion kamera med 4.1 megapixels. Men kvaliteten af billederne var væsentlig dårligere end et kamera såsom Olympus, Nikon og Canon der kunne havde 2.1 megapixel. Efter at have fået demonsteret alle modeller og kvaliteten af billeder og funktionaliteter købte jeg et Canon A70 på pixmania.com. Hvis du går ind på kelko.com kan du under det ønskede kamera finde en kode der giver dig 75,- rabat. Samtidig får du gratis en fototaske med i prisen. Helt klart et supergodt kamera med mulighed for selv at indstille blitzhastighed, lukkehastighed, etc.
Avatar billede janemil Nybegynder
14. juli 2003 - 15:20 #7
>buffast
Hvad skal du have for at skrive om dit køb (ala overstående) og lave en test. Ris/Ros osv.
1-2 A4 til brug på www.fotoportal.dk
Avatar billede buffast Nybegynder
14. juli 2003 - 15:55 #8
Hej Jan

Man plejer at sige at den ene tjeneste er en anden værd!

I min fritid sidder jeg og laver lidt hjemmesider i FlashMX,(www.thyvogn.dk og www.butikprincip.dk) og det hænder at jeg har brug for lidt dansk hjælp/rådgivning med ActionScript og PHP. Hvis jeg skriver en anmeldelse for fotoportalen, så hjælper du mig med Flash. Og bare rolig det bliver kun spørgsmål, der kræver nemme og hurtige svar over mail, og du kan til enhver en tid sige fra når du føler at tjenesten er gengældt.
Avatar billede janemil Nybegynder
14. juli 2003 - 15:58 #9
>buffast
Det ville jeg meget gerne gå med til.

Men du er bedre til flash og php end mig. Jeg bruger kun hvad Bill G kommer med (microsoft).

Men vil meget gerne hjælpe hvis jeg kan - min mail er info@webmasteren.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juli 2003 - 10:03 #10
Kunne du bruge vores oplysninger?

/per