Avatar billede desd Nybegynder
12. juli 2003 - 12:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til 'manipulering af data'

jeg har defineret:

<%
  cp=20
  cpstr=10
%>

længere nede i selve html kode har jeg så et link som jeg gerne vil have til at virke som en slags knap, så når man trykker på den, tjekker den om cp=>0, og hvis den er trækker den 1 fra cp og lægger en til cpstr, jeg har førsøgt at lave det således:

<a class="link" href="#" onClick="<% if cp=>0 then cp=cp-1 and cpstr=cpstr+1 end if %>

Men som I jo nok godt kan gætte, virker det ikke, der sker absolut intet når jeg trykker på linket, jeg tror jeg mangler en form for refresh eller noget i den dur?
Avatar billede pfp Nybegynder
12. juli 2003 - 12:48 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du vil frem til, men prøv at oprette en fil ved navn "test.asp" og put dette deri:

<%
cp = 20
cpstr = 10

If Request.Querystring("mode") = "funktion" then

If cp => 0 then
cp = cp - 1
cpstr = cpstr + 1
End if
%>

<a class="link" href="Test.asp?mode=funktion">Klik her</a><br>

<%
Response.Write cp & "<br>"
Response.Write cpstr
%>
Avatar billede desd Nybegynder
12. juli 2003 - 12:52 #2
ok det er noget i den retning, men meningen er at jeg har en lang række værdiner, hvor cpstr blot er en af dem, som man kan lægge 1 til.

fx.

<%
cp=20
cpstr=10
cpcon=10
%>
osv..

og man skal selvfølgelig også kunne lægge 2 til ved blot at trykke 2 gange osv.... så at hver gang man trykker, tjekker den lige om cp stadig er >0 hvis den er -1 til cp og +1 til den valgte fx cpstr... hvis du forstår....
Avatar billede soes Nybegynder
12. juli 2003 - 16:56 #3
det som jeg tror du proever paa er at blande asp sammen med vbscript (client side) Det du gerne vil have den til er at naar man trykker paa et link saa skal den goere noget ved dine variabler (server side) og det kan man paa sin vis ogsaa godt goere.

Hvis du kommer med en lidt mere uddybnende forklaring (i hvilket sammenhaeng) saa kan vi sikkert godt hjaelpe dig