Avatar billede sash Nybegynder
12. juli 2003 - 09:58 Der er 5 kommentarer

Kan man lave en sms sender med icq gatway?

Kan man lave en sms sender med icq gatway? Jeg har ikke råd  til at lave en sms sender der kan sende til alle mobil operatør i danmark. Men jeg har høret at man kan sende sms via icq gatway.kan det lad sig gør??
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juli 2003 - 10:12 #1
Problemet ligger ikke i hvordan du gør det, men at få adgang til SMS gateways: De ejes af teleselskaberne og de vil have penge for at sende SMS beskeder igennem dem.

Der er svjv ingen gratis måder at gøre dette på.
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2003 - 10:16 #2
alt burde være muligt - men jeg tror ikke at dem bag icq vil syntes om at deres funktion bliver (mis)brugt uden for deres eget program. Desuden ville løsningen heller ikke blive særlig god da en del beskeder ikke når frem, og en stor del også ændrer sig undervejs til fx kun at være firkanter eller lignende.

så selvom det kunne lade sig gøre og selvom du måtte tror jeg ikke løsningen ville blive særlig holdbar
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 10:16 #3
Det tror jeg ikke... Du kan dog sende gratis til Telias kunder, og jeg tror også stadig at man kan med Sonofon... Iøvrig har du jo kun et begrænset antal når du sender fra ICQ...
Avatar billede styler.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 21:05 #4
Ehm.. lidt svært...

Men det er kun dem som har abonnement som kan modtage sms fra icq..

Jeg kan ik sende til alle dem som har taletid :(
Avatar billede theprofessor Nybegynder
21. juli 2003 - 14:52 #5
Web ICQ har en sms-dele, så ku kan indtaste dín venners mobiltlf og sende SMS's til dem, også til udlandet.
Andre SMS services, der også dækker mobiler i udlandet er sms.ac og bigfoot's SMS service. Det koster lidt, men man kan optjene points...