Avatar billede zelebris Nybegynder
09. december 2000 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Random Text

Jeg er igang med et lille program der skal sende en text udvalgt fra en masse strings som ser nogenlunde sådan ud, ned i en output string:

string1 = \"Text1\"
string2 = \"Text2\"
string3 = \"Text3\"
string4 = \"Text4\"

Hvordan laver jeg det sådan at jeg får en random string(f.eks. string3) ned i en output string??

/Zelebris
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2000 - 17:58 #1
lave et array hvor hvert element i arrayet er en af dine strenge.

så bruger du ramdom funktionen (nok sammen med truncate funktionen) til at generere et tal mellem 0 og 3.

og det tal bruger du så til at vælge strengen i arrayet.
Avatar billede zelebris Nybegynder
09. december 2000 - 20:06 #2
Hvis du gider at lave et script der kan give et randomtal mellem nul og lad os sige 24 så bliver jeg glad!

/Zelebris
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. december 2000 - 22:19 #3
Dim strItems(24)

For intIndex = 0 To 24
  strItems(intIndex) = \"Text\" & intIndex
Next

Randomize
intRandom = Int(Rnd * UBound(strItems))

strOutput = strItems(intRandom)

Så nemt var det!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. december 2000 - 22:22 #4
strItems arrayet indeholder dine \"strenge\"..
For..Next løkken er bare for at smide noget i dem så du kan teste ..

faktisk skal

Randomize

nok stå i din Form_Load og ikke hver gang denne funktion bliver udført!
Avatar billede zelebris Nybegynder
10. december 2000 - 14:12 #5
Pflanks
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 14:14 #6
Your welcome!