Avatar billede codecompletion Nybegynder
11. juli 2003 - 08:44 Der er 21 kommentarer

DK Web Online snyder deres kunder!

Jeg har ikke haft andet end problemer med DK Web Online, jeg fandt for et halv års tid siden ud af at deres PHP understøttelse ikke virkede samt ASP.NET. Jeg prøvede at få hjælp hos deres enormt dårlige support, men fik nogle meget nedladne svar, og et screenshot af deres program oversigt, så jeg da selv kunne se at de fakisk havde installeret .NET frameworket.... nå, men jeg opgav dem og lavede et script redirect til min egen maskine hjemme hos mig selv. og lod dem så bare være - Men det bliver værrer endnu. Jeg har lige været på en 2 mdr.s lang ferie, og kommer hjem til regning or rykkere fra dem, jeg skriver så følgende til dem :
Hej, jeg er lige kommet tilbage fra en længere ferie. og har i
mellemtiden modtaget en rykker på webhotel omkostningerne. Jeg vil gerne
have lukket webhotel kontoen, da jeg er ved at flytte webhotel, da jeg for ½
år siden opgav at benytte jeres. Jeg prøvede at få hjælp til diverse ting,
men fik bare en masse ubrugelige og nedladende svar, så det jeg gjorde var
at lave en window.location.href til en anden webhost. Jeg Skulle i dette
øjeblik være i gang med at få peget www.codecompletion.dk hen på den nye
webhost, og håber at vi kan se bort fra den rykker, og komme ud af
samarbejdet på en god og ordenligt måde MVH Allan Andersen

Og fik så svaret :

Vi ikke har modtaget nogen opsigelse jvnf. vore betingelser som du selv har accepteret ved din bestilling og vi forventer naturligvis, at modtage vort tilgodehavende.

Med venlig hilsen
DK Web Online Apps.
Mogens F Jensen

Det viser sig at der i deres betingelser står at man er forpligtet til at betale 1 år forud, og at der ikke betales noget af det resterende beløb tilbage hvis kunden vælger at lukke kontoen.. Ud fra det kan jeg konkludere at jeg skal betale 586 kr + 100 i rykkergebyr, for en service som jeg ikke får overhovedet... det er for groft, og jeg tvivler på at det kan være helt lovligt! LAD VÆRE MED AT LADE JER LOKKE AF DERES BILLIGE PRISER. DKWEB ONLINE ER EFTER MIN MENING KUN UDE PÅ AT SNYDE FOLK
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2003 - 08:58 #1
Du har til dels selv begået fejlen.

Naturligvis skal virksomheden leve op til de løfter de giver. Men at tingene ikke virker, gør det ikke til en selvfølge at du opsiger dit webhotel.

Så længe DU ikke aktivt har gjort opmærksom på, at du ønsker at ophæve købet, da du har fået en mangelfuld vare, er firmaet fuldt berettiget til at opkræve den fulde betaling.
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 10:01 #2
Hej Codecompletion

Er det et hobbyprojekt? Hvis det er og du handler som privatperson har du nogenlunde chancer for at slås med dem.

Hvis det er dit arbejde, så æd den regning og kom videre. Du kan hurtigt spilde 700 kroner på at slås i stedet for at ligge på stranden.

God sommer og held og lykke med projektet

Henrik
Avatar billede codecompletion Nybegynder
11. juli 2003 - 10:10 #3
Det er mit hobby projekt ikke andet :-)

Sidste nyt i fra dem :-) de er sq ikke ret kloge :

Allan Andersen

Du har selv accepteret vore betingelser ved din bestilling og hvis du havde væet interesseret i, at opsige dit abonnement, så havde du haft rig mulighed for dette mens tid var. Mht. dine påstande om, at du ikke kan anvende PHP og ASP.net er direkte ukorrekte hvilket vi til enhver tid kan bevise idet begge dele er standard ved opsætningen af dit webhotel!! Du har fået hvad du har bestilt og betalt for og hvis du ikke har kunne gøre brug af det, er det hverken webhotellet eller vores skyld. Om du vil gøre brug af dit webhotel hos os, er op til dig selv og naturligvis skal vi have betaling indtil der foreligger en opsigelse i henhold til vore betingelser og ja, det er fuldstændig lovligt og vi er villig til, at få dette afprøvet i retten med hvad deraf følger af yderligere omkostninger for dig.

Med venlig hilsen
DK Web Online Aps.
Mogens F jensen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2003 - 10:20 #4
Hvorfor er de ikke ret kloge? - de har jo ret, indtil du har bevist det modsatte.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:24 #5
Jeg vil da lige skynde mig at sige nmogle ting her

Pkt 1. Firmaet virker på mig extremt Dårligt ledet, Iom at god moral er at man altid svare kunder i en Sober og korekt måde "Syntes der sprog brug virker sådanne lidt 17 år jeg kan alt og ingen er bedre end mig"

Pk2. den må i lige vente med, da jeg nu har fået blod på tanden, til at blader købe loven igenem.

BRB med flere Fakt

MC
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 10:26 #6
codecompletion> Du har dummet dig ved ikke at følge gældende lov vedr. reklamationer.

Jeg skal ikke afgøre, om det er dig, der ikke kan finde ud af at bruge deres PHP/.NET support eller der er eller har været problemer. Det må stå hen i det uvisse.

Betal regningen og se at komme videre.

JP
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:29 #7
Jeg havde nok valgt en anden løsning. men sådanne er jeg jo også

Nægt at betale. Ta turen i fogderetten, og nægt. Ta de 5 år i ribers og efter de 5 år kan de fange gulfisk efter pengene, men det er også bare fordi jeg Ved at der efter gør de ikke anden end at sende dig rykkere og dem kan du grine af mens du smider dem ud.

Bare husk at 5 år i RKI er ens betydne med at du ingen kredit kan få nogle steder

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:32 #8
§ 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.
Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses tilsikrede, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:35 #9
§ 57. Hæves købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, og køberen ikke berettiget til at få købesummen tilbage, medmindre han tilbageleverer det modtagne i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var ved leveringen.
Stk. 2. Køberen har, når han hæver købet eller kræver omlevering, ret til at holde genstanden tilbage, indtil sælgeren svarer skyldig erstatning eller stiller betryggende sikkerhed for denne.
§ 58. Selv om genstanden er gået til grunde eller forandret, kan køberen, uanset bestemmelserne i foregående paragraf, hæve købet, såfremt undergangen eller forandringen skyldes en hændelig begivenhed eller genstandens egen beskaffenhed eller foranstaltninger, som udkrævedes til dens undersøgelse, eller som er trufne inden den mangel, der medfører ophævelse af købet, er opdaget eller burde være opdaget.
Om vanhjemmel
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:36 #10
DEt var sådanne lige et par af dem du skal slå på

Du kan se mere her

http://www.forbrugerstyrelsen.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm

MC
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2003 - 10:41 #11
mc.lucifer, det er ganske korrekt købeloven.

Men i dette tilfælde er der IKKE reklameret over varen. Han har blot valgt ikke at benytte den.

Der har været en mangel, ja... han har gjort opmærksom på manglen... men herefter er der intet sket. Som sagt har han, istedet for at ophæve købet, valgt blot at lade stå til. Dette er en fatal fejl, der gør at sælger har loven på sin side.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2003 - 10:42 #12
Du har selv accepteret vore betingelser ved din bestilling og hvis du havde væet interesseret i, at opsige dit abonnement, så havde du haft rig mulighed for dette mens tid var <-- Dette har sælger faktisk helt ret i.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 10:45 #13
nanog> Din afsluttende kommeentar i første indlæg er netop kernen i denne sag. Mon ikke codecompletion når frem til samme konklusion, når han nu skal dokumentere over for FS eller byretten at deres .NET og PHP ikke virkede på daværende tidspunkt? ... og skal argumentere for, at han ikke skriftligt gjorde opmærksom på, at der var mangler?

JP
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:49 #14
Jeg skal også lige sige at ved at "Lade Stå" altså at nægte at betale kan du risikere at du dømmes til at betale, men dette kan du selvfølgelig også nægte, Men det kan gå galt hvislket det har gjort meget meget sjællent for mig, "1 Gang" ellers har jeg de gange hvor jeg har ment at jeg var på rette side men Fogde retten har ment noget andent. bare nægtet, For du kan kun stå i ribers for samme ting 1 gang og MAX 5 År

såååå Tænk dig om, men kan du klare dig uden kredit er det en måde at sig Rend mig
på, men det kan også gå galt "Jeg har måske bare været heldig"

MC
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 10:52 #15
mc.lucifer> Ja din metode kan naturligvis anvendes. Jeg tror heller ikke at firmaet gider gøre så meget ud af det. Der bliver nok sendt et par rykkere og muligvis ryger han i RKI.

Men i stedet synes jeg, at codecompletion skulle tage ved lære og betale. Accepter beløbet som det, det har kostet dig, at lære hvordan man reklamerer korrekt... hvis han da har lært det nu :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:57 #16
jpvi>>>selvfølgelig mener jeg også at det bedste er altid at være ærlig og betale, men ikke for en hver pris, Mange virksomheder har en dårlig vane med at true Små virksomheder til at betale.
De små virksomheder jeg snakker om er folk der har et CVR nr og af skattemægsige grunde køber den vej igenem. men ikke har råd til at hyre advokater. Har selv en sag kørende med fusker firmaet FK-DAta A/S i ringsted om en Hdd, og de puster sig rigtigt op.

Summar sumarum er at man ikke alrtid skal acceptere at man bliver nød til at betale, det er nogen gange den letteste måde, men private "Små virksomheder" har også brug for at statuere et exempel.

men det er et sp om hvad man selv syntes 5 år i RKI er ikke sjovt, men det kan gøre at man slipper

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juli 2003 - 10:59 #17
Har vi egetntlig fået oplyst hvad beløbet er på. Jeg vil sige 300 - 500 er noget man tager ved lære af, det kan ikke betale sig at låse sig selv i RKi for de små penge, men 1000 kr og der over syntes jeg man skal kæmpe for

MC
Avatar billede leif Seniormester
11. juli 2003 - 11:07 #18
Jeg kan ikke forstå hvorfor du vælget i første omgang at lade det stå, da hvis de siger det ikke virker må du da komme med et bevis på at der er noget i vejen fx med et script der ikke fungerer, det lyder som om at fra svaret fra dem af der ikke var noget i vejen, er du allerede blevet irriteret på dem.

Jeg kan fortælle en lille historie jeg var ude for. Jeg har købt et købt til en Netcafe, som også kan administreres eksternt. Efter en opdatering kunne jeg lige pludselig ikke komme på mere, derfor skrev jeg til dem og sagde som det var. De påstod self. at der intet var i vejen, da de godt kunne connecte til programmet på vores server. Men efter en jeg tror 10 små mails, fandt vi løsningen. De kører med nogen AdminID som lige pludselig ikke ville acceptere det ID jeg brugte, men da det var en fejl fra deres undskyldte de med det samme og var da lykkelige over at have fundet problemet.

Kan du ikke se at jeg var blevet irriteret over den første mail med at der ikke var noget i vejen, så ville jeg idag have et program jeg ikke kunne bruge optimalt. Vi fandt sikkert kun løsningen, måske fordi jeg tog "diskussionen" op med dem.

Jeg vil mene i stedet for at blive irriteret over at få et svar, at det virker og du har en anden mening så burde du måske have taget diskussionen med dem, så havde alle måske været glade idag og du ville ikke her på Eksperten.dk skulle nedgøre et firma, som måske har mange kunder som er tilfredse ???

Hvorfor hører vi ikke særlig tit om succes historierne i stedet for altid de negative ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 11:08 #19
Det du siger er, at fordi man har dummet sig og ikke kender gældende lovgivning, så skal man prøve at "snyde" for op til en beløbsgrænse på ca. kr. 1000?`

Prøv lige at forestille dig, hvis alle gjorde det... regninger under kr. 1000 gider vi ikke betale, fordi vi ikke var tilfredse...

JP
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 12:59 #20
Hej igen,

JEg vil anbefale dig at skrive et script der er simpelt og ikke virker.
Send det til dem og henvis til den første kontakt du havde med dem. " Idet jeg henviser til min reklamation af...."  videre "Vedlagte script beviser at jeres PHP understøttelse stadig ikke fungerer. Det er med den begrundelse at jeg ønsker at hæve købet jævnfør købeloven, idet der foreligger en klar mangel. Nu ønsker jeg ikke at der skal gå juristeri i dette, og foreslår derfor at problemet løses i mindelighed ved at jeg ikke kræver mine indbetalinger tilbagebetalt, og i ligeledes tilbagetrækker faktura nummer...."

MVH

Henrik
Avatar billede gethosted.dk Nybegynder
01. august 2003 - 15:52 #21
Hej alle sammen!

Jeg har selv et web15 hos www.GetHosted.dk <---- Danmarks billigste webhotel!

Du får alt hvad du skal bruge(og mere til)... og så er det til kun 7 kr. om måneden (INKL MOMS)!

Plus deres service er helt i top! Svar meget hurtigt på ens spørgsmål.