Avatar billede mulle Nybegynder
08. december 2000 - 23:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler lidt asp hjælp.....

Jeg har fundet et script på nettet, til et slankeskema. Jeg vil gerne lave det muligt for folk, at tilmelde og rette i deres data, eller slette sig fra skemaet, ved hjælp af brugernavn og password.
Der er følgende på skemaet
ID
Navn
Startvægt
Vægten nu
Vægttab
Vil tabe
Notat
Det jeg mangler til skemaet er muligheden for at logge sig ind med password og skrive notat til skemaet, samt skrive oplysninger om navn vægt osv.
Er der en der vil hjælpe mig med at rette scriptet til, da jeg ikke er nogen haj til asp:-)??

Avatar billede proboss Nybegynder
08. december 2000 - 23:32 #1
prøv at sende det til mig så kan jeg prøve at hjælpe dig,
Avatar billede proboss Nybegynder
08. december 2000 - 23:33 #2
E-mail er Proboss@image.dk
Avatar billede rex2 Nybegynder
09. december 2000 - 08:54 #3
- hvad med at vise scriptet, så vi kan se om det volder de store problemer...
Avatar billede mulle Nybegynder
09. december 2000 - 10:09 #4
her det scriptet.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<b>Dette er et eksempel p&aring; Database via ASP:</b>
<table border=1>
<tr bgcolor=\"#aaaaaa\"><td>ID</td><td>Navn</td><td>Startvægt</td><td>Vægten nu</td><td>Vægttab</td><td>Vil tabe</td><td>Notat</td></td></tr>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DBQ=c:\\inetpub\\wwwroot\\db2.mdb;DefaultDir=c:\\inetpub\\wwwroot;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MS Access;ImplicitCommitSync=Yes;MaxBufferSize=512;MaxScanRows=8;PageTimeout=5;SafeTransactions=0;Threads=3;UID=admin;UserCommitSync=Yes;\"
SQL=\"SELECT * FROM table1\"
Set RS= Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
rs.open SQL,conn
do while not rs.eof and not rs.bof
response.write \"<tr><td>\" & rs(\"id\") & \"</td><td>\" & rs(\"navn\") & \"</td><td>\" & rs(\"startvægt\") & \"</td><td>\" & rs(\"vægtnu\") & \"</td><td>\" & rs(\"vægttab\") & \"<td>\" & rs(\"viltabe\") & \"</td></tr>\"
rs.movenext
loop
rs.close
Conn.close
%>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede mulle Nybegynder
10. december 2000 - 00:51 #5
jeg har fået lavet et login til skemaet men mangler nu bare at man kan skrive til skemaet når man er logget ind med sit brugernavn .... er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med det ?

mulle
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
10. december 2000 - 02:45 #6
her er en løsning skrevet i JScript. Den er testet, men forudsætter at der findes en tabel med brugerdata. Det ville heller ikke være et problem at lave det så man kunne oprette brugere i den. Men du kan jo bare lave tilmelding (hvor man bare reserverer navn og password) som en anden asp side.

ok, her er koden:

<%@ LANGUAGE=JScript %>
<%

Response.Buffer = true

strDSN = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\\inetpub\\wwwroot\\db2.mdb\"

conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
conn.open(strDSN)

if (Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") == \"POST\")
{

var userName = null, password = null

if(!Session(\"logget_ind\"))
{
  userName = Request.Form(\"navn\")
  password = Request.Form(\"passw\")

  strSQL = \"SELECT * FROM table1 WHERE navn=\'\"+userName+\"\'\"
  rs = conn.Execute(strSQL)
  if (!rs.Eof && !rs.Bof && \"\"+password == rs(\"id\"))
  Session(\"logget_ind\") = \"\"+userName
  else
  {

%><body>
<form method=post>
Bruger ID: <input type=text name=navn><br>
Adgangskode: <input type=password name=passw><br>
<input type=submit value=\"Log ind\">
</form>
</body><%

  conn.Close()
  Response.End()
  }
var navn, passw, startv, nuv, tab, viltabe, notat
if (!userName)
{
  startv = Request.Form(\"startv\")
  navn = Request.Form(\"navn\")
  passw = Request.Form(\"passw\")
  nuv = Request.Form(\"nuv\")
  tab = Request.Form(\"tab\")
  viltabe = Request.Form(\"viltabe\")
  notat = Request.Form(\"notat\")

  strSQL = \"UPDATE DISTINCTROW table1 SET navn=\'\"+navn+\"\', id=\'\"+passw+\"\', startvægt=\"+startv+\", vægtnu=\"+nuv+\", vægttab=\"+tab+\", viltabe=\"+viltabe+\", notat=\'\"+notat+\"\' WHERE navn=\'\"+Session(\"logget_ind\")+\"\'\"
  conn.Execute(strSQL)
}
strSQL = \"SELECT * FROM table1 WHERE Navn=\'\"+Session(\"logget_ind\")+\"\'\"
rs = conn.Execute(strSQL)

%>
<form method=post>
Brugernavn: <input type=text name=navn value=\"<%= rs(\'navn\') %>\"><br>
Adgangskode: <input type=text name=passw value=\"<%= rs(\'id\') %>\"><br>
Startvægt: <input type=text name=startv value=\"<%= rs(\'startvægt\') %>\"><br>
Vægt nu: <input type=text name=nuv value=\"<%= rs(\'vægtnu\') %>\"><br>
Vægttab: <input type=text name=tab value=\"<%= rs(\'vægttab\') %>\"><br>
Ønsket vægttab: <input type=text name=viltabe value=\"<%= rs(\'viltabe\') %>\"><br>
Notat: <textarea name=notat><%= rs(\'notat\') %></textarea><br>
<input type=submit value=\"Gem\">
</form><%

}
else
{

%><form method=post>
Bruger ID: <input type=text name=navn><br>
Adgangskode: <input type=password name=passw><br>
<input type=submit value=\"Log ind\">
</form><%

}
conn.Close()

%>

Der er selfølgelig nogle ting, der kan gøres pænere, men det her burde give en idé om hvordan det KAN løses
Avatar billede mulle Nybegynder
14. december 2000 - 23:53 #7
lukker har fået lavet skemaet.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
15. december 2000 - 11:53 #8
Oplys os andre: vis os hvordan du har lavet det.
Og hvorfor f.eks. mit svar ikke var godt nok
Avatar billede mulle Nybegynder
16. december 2000 - 00:25 #9
jeg fik en uden for eksperten til at lave det!!
Avatar billede chris Nybegynder
16. december 2000 - 02:58 #10
stringbuffer: det er folk som Mulle man husker navnet på.
Og ham smæker man i \"Spild-af-tid\" kategorien :-)

List latterligt efterhånden med alle de folk, der opretter et spørgsmål og trækker det tilbage ....især når nogle mennesker har brugt tid på at hjælpe personen.
Admin her burde lave det sådan at personen der opretter spørgsmål ikke selv kan svare. Og derved ikke selv få de point igen.
Avatar billede proboss Nybegynder
16. december 2000 - 11:20 #11
det er ikke rigtigt jeg har lavet det for mulle, med lidt hjælp fra andre,på eksperten
Avatar billede mulle Nybegynder
16. december 2000 - 20:30 #12
jeg har fået det jeg skulle bruge og har givet point til per.........