Avatar billede 0nyx Nybegynder
09. juli 2003 - 18:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hader de dumme Popups !

Hej

Hader de ******* popups der hele tiden kommer frem på skærmen. Når jeg ikke er på internettet spørger den hele tiden om den skal ringe op ! Når comp. har stået i 5-10 min kommder der en eller åndsvag popup med en reklame. Selv nu når jeg sidder og skriver det her, er der kommet 2 op. De plejer, at komme når jeg sidder og spiller online eller bare sidder i Win. og leger...
Havde en mistanke om det var et program ved navn "Purity Scan" men selvom jeg sletter det normalt og i regedit, bliver de stadig ved med at komme. og NEJ jeg har ik downloadet et eller andet dialup program !
Er det en eller anden Virii eller ?
Avatar billede daquar Nybegynder
09. juli 2003 - 18:55 #1
Det lyder som om du har fået noget skidt ind på computeren..

prøv at installere SpyBot fra http://security.kolla.de/ den søger din computer igennem for over 4000 forskellige onde cookies, programmer, bugs og opkaldsprogrammer..
Avatar billede c-holst Novice
09. juli 2003 - 18:59 #2
Når du så har en helt ren pc, installerer du denne pakke.
det er yderst effektivt, men bedst hvis din pc er ren i forvejen...

alle programmerne er gratis og kan hentes via
www.spywarefri.dk
hvor du også kan finde danske guider og masser af info.

og så er alle programmerne gratis...

fremover vil jeg så anbefale dig altid grundigt at overveje hvad du installerer, fx er gratis programmer fra nettet sjældent helt gratis, blot betaler du i form af oplysninger om og udnyttelse af din computer.

De programmer der ligger på ovennævnte side er dog gennemtestet, og må siges at være så sikre som muligt...

spybot  eller adaware
iespyad
alurias spywarescanner
hijackblaster
spywareblaster
cookiewall eller empty temp folders
SpywareGuard

på denne måde holder du din pc dejlig ren.

en virkelig effekti cocktail

c-holst
Avatar billede 0nyx Nybegynder
09. juli 2003 - 19:06 #3
Efter at have hentet SpyBot og tjekket alt igennem, fandt den nogle programmer der var "Spyware" heriblandt PurityScan som jeg havde mistanke ved. Det fik jeg så yderligere bekræftet efter at have tjekket min comp. igennem. NNu vil jeg så hente de andre prog. ned, så jeg kan arbejde i ro for eftertiden :)
Avatar billede 0nyx Nybegynder
09. juli 2003 - 19:07 #4
Tak gutter !
Avatar billede c-holst Novice
09. juli 2003 - 19:25 #5
ja, får du først lært de programmer at kende, og får renset ud helt i bund, vil du blive overrasket over hvor lidt der slipper igennem...

programmerne er for øvrigt ganske nemme at bruge
takker for point