Avatar billede sbjerre Nybegynder
09. juli 2003 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fejl ved flytning fra MS SQL server til MS SQL server

Jeg har et stykke kode (nærmere betegnet en billeddatabase) der stort set er færdig og skal nu flyttes fra udvikler miljø til test miljø

Lidt generelle oplysninger:
App. er kodet i ASP.NET (C#)

Her skal databasen så flyttes fra en MS SQL server 2000 til en tilsvarende på en anden PC.

Koden flyttes ligeledes til at ligge på samme PC som DB'en

Umiddelbart virker applicationen fint, men når jeg bruger en af de 3 storedprocedures der ligeledes er flyttet fejler applicationen med følgende fejl:

******************************************

Invalid object name 'image'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Invalid object name 'image'.

Source Error:

Line 1289:
Line 1290: Conn.Open();
Line 1291: InsertCmd.ExecuteNonQuery();
Line 1292: int ImageID = Convert.ToInt32(InsertCmd.Parameters["@ImageID"].Value.ToString());
Line 1293: Conn.Close();

Source File: c:\inetpub\wwwroot\imagedb\index.aspx.cs    Line: 1291

*******************************************

Her er det så at jeg står af, da udvikling- og test miljø umiddelbart er helt ens.

Koden er der tilsyneladende intet i vejen med, fejlen skal formentligt findes imellem de to SQL servere (hvor begge iøvrigt er opdateret med SP 3)

Eneste afvigelse er at udv PC'en kører WinXP og test PC'en kører Win2000

Er der nogen der kan komme med et bud på hvad fejlen kan være ?

Spørg gerne hvis spørgsmålet skal uddybes...

Vh Søren
Avatar billede sbjerre Nybegynder
09. juli 2003 - 15:24 #1
Den Stored Procedure det drejer sig om ser ud som følger:

******************************
CREATE PROCEDURE [InsertImageInfo]
(
  @ImageTitle varchar(50),
  @ImageFileName varchar(255),
  @ImagePhotographer varchar(50),
  @ImageDate decimal,
  @ImageKeywords text,
  @ImageDescription text,

  @ImageID int output
)
AS
    insert into image (image_title, image_filename, image_photographer, image_date, image_keywords, image_description) values (@ImageTitle, @ImageFileName, @ImagePhotographer, @ImageDate, @ImageKeywords, @ImageDescription)
    Select @ImageID = @@Identity

RETURN
GO

******************************
Avatar billede z42cool Nybegynder
09. juli 2003 - 15:41 #2
Tjah - MSSQL rapporterer jo at tabellen image ikke findes. Vær opmærksom på at installationer af MSSQL kan være case afhængige og hvis tabellen hedder derfor hedder Image i en case afhængig installation, så refererer image til et andet objekt!
Avatar billede prh Nybegynder
17. juli 2003 - 12:40 #3
En anden mulighed er at du ikke har oprettet den i dbo rollen, så hvis du f.eks har været logget ind som "bjarne" så er din stored procedure nu bjarne.InsertImageInfo...

Hvis asp.net applikationen så ikke bruger login'et Bjarne vil den ikke kunne finde InsertImageInfo da den prøver dbo.InsertImageInfo...
Avatar billede sbjerre Nybegynder
17. juli 2003 - 15:42 #4
Der var noget i retning af det du (prh) beskriver mht. rettigheder så vi deler pointene...
Avatar billede z42cool Nybegynder
17. juli 2003 - 15:53 #5
Kan du ikke smide en forklaring på hvordan du løste dit problem så vi andre kan bruge eksperten som den vidensdatabase den er tiltænkt at være?