Avatar billede agatheb Nybegynder
09. juli 2003 - 11:08 Der er 4 kommentarer

Hente værdi fra lukket bog via en named range

Er det muligt at få en værdi på en named range ved at skrive en formel i en eller anden celle:(='C:\The_path\The_book.xls'!_range_value), mens bogen 'The_book.xls' er lukket?
Jeg kan godt hvis den er åbnet, men hvis den er lukket får jeg en string på (mindst) 255 tegn, som indeholder kinesiske tegn, firkanter og alt muligt.

Tak
Agathe
Avatar billede stewen Praktikant
09. juli 2003 - 11:13 #1
Ja, det burde være muligt - dog skal du efter, at have skrevet formlerne opdatere!

dvs: Rediger->kæder->opdater værdier (i Excel 2002)
Avatar billede agatheb Nybegynder
09. juli 2003 - 11:43 #2
Hej Stewen, Det har jeg gjort, men det hjælper ikke. (Hvis jeg åbner The_book.xls og opdater værdier bagefter, retter formlen sigself fra C:\The_path ....etc. til The_book.xls!_range_value, så denne del går godt nok)
Agathe
Avatar billede stewen Praktikant
09. juli 2003 - 12:05 #3
Normalt vil formlen rette sig alt efter om filen (hvor data hentes fra) er åben eller ej - dog bør det ikke betyde noget!

?

Normalt, hvis the_book.xls er lukket - vil formelen være : =C:\The_path\The_book.xls'!_range_value

Men når the_book.xls er åben, vil formelen være:
The_book.xls!_range_value

Hvad er range value defineret som?
Avatar billede agatheb Nybegynder
09. juli 2003 - 12:35 #4
_range_value er en string som giver bogtypen.
Formlen retter sig godt nok, men den viser de der mærklige tegn...