Avatar billede linuxnoob Nybegynder
09. juli 2003 - 09:35 Der er 14 kommentarer

Hvordan laves cs server på debian

Jeg har lige inst. debian på min gamle pII-300mhz, og skal bruge en cs server til 4 personer.
Den skal bruges idag, så hvis der er nogen der vil guide mig igennmm, udlover  jeg 200 point.
Men det skal være meget enkelt forklaret. evt. over irc, da jeg ikke fatter så meget debian :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
09. juli 2003 - 09:45 #1
Det er ikke 200 points værd, og jeg har desværre ikke erfaring nok med linux til at kunne hjælpe dig igennem...

Men denne guide hjalp mig engang igennem det du omtaler:
http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=howto&show=linux
Avatar billede linuxnoob Nybegynder
09. juli 2003 - 09:46 #2
det har jeg kigget på
Avatar billede linuxnoob Nybegynder
09. juli 2003 - 09:46 #3
før altså
Avatar billede linuxnoob Nybegynder
09. juli 2003 - 09:47 #4
prob er bare, jeg kender absolut INTET til debian, så lige fra at hente filen, til alt muligt andet
Avatar billede razor Nybegynder
09. juli 2003 - 13:17 #5
hvorfor så ikke holde dig til windows i dag - og så sørge for at få en rigtig tilgang til tingene hvor du ikke skal stresse afsted bagefter+
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 20:37 #6
du skal hente den her
Half-Life Dedicated Server v3.1.1.0 (Linux)

http://www.fileplanet.com/files/50000/58368.shtml

og den her
Counter-Strike 1.5 Linux Server [Full]
http://www.fileplanet.com/files/50000/58481.shtml

og følg den her guide
http://server.counter-strike.net/help/linuxbasic.html
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 20:38 #7
på debian kan du bruge wget til at hente filer når du har fået det rigtige link .. du skal vist også være logget ind på fileplanet for at kunne hente.
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 20:39 #8
hvis du ikke har wget så kan du: apt-get install wget
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 20:40 #9
for at pakke hlds_l_3110_full.bin som du får hentet på et tidspunkt
skriver du chmod 777 hlds_l_3110_full.bin
og så
./hlds_l_3110_full.bin
så får du en licence agreement .. og så bliver den pakket ud til en file.tar.gz
Avatar billede 6-pack Nybegynder
17. juli 2003 - 23:23 #10
Har du klaret det ?
Hvis nej kan jeg hjælpe dig da jeg selv har bøvlet med at få en server op og køre og klaret det med samme forudsætninger som du har.
Det er rimligt enkelt og tage ca 5 minutter når altså filerne er på maskinen.
Avatar billede 6-pack Nybegynder
26. juli 2003 - 19:16 #11
Jeg hjælper dig hvis det stadig er nødvendigt ellers luk spørgsmålet
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. juli 2003 - 19:17 #12
Kan du ikke bare gå ind og lave en bane og så nederst trykke "Run as server" ?

Det vil jeg da tro er det nemmeste
Avatar billede 6-pack Nybegynder
30. juli 2003 - 21:44 #13
vi snakker om en linux server
Avatar billede 6-pack Nybegynder
30. juli 2003 - 21:46 #14
sakset et andet sted fra og har hjulpet mig og hvis det kunne hjælpe mig kan det hjælpe alle.Ok jeg prøver at guide dig helt fra bunden !!!!

log ind i terminalen som root !!!
her !!!

[root@servernavn root]#cd /
når der er linieskift springer jeg bare linie som ovenstående !!!

[root@servernavn /]mkdir /halflife
laver mappen halflife !!!
test lige om den er oprettet med comandoen ll eller ls som viser mapper og filer i den givende rod ..

[root@servernavn /]cd /home/user/dokuments

for at komme til mappen med filerne du har downloadet !!!!

[root@dokuments /]cp -af hlds_*.tar.gz /halflife/

kopier filen hlds* til mappen /hallife
tast nu

[root@dokuments /]cd /hallife
for at kommen til mappen /hallife

tjek evt om filen er kopieret med ll eller ls.. nu skal vi have pakket filen ud

[root@hallife /]tar zxvf hlds_*.tar.gz

så nu skulle den være pakket ud...

nu skal vi tilbage til og hente den anden downloadet fil

[root@hallife /]cd /home/user/dokuments

så er du tilbage til mappen dokuments og vi skal nu have kopieret den anden fil,,
[root@dokuments /]cp -af cs_*_full.tar.gz /hallife/hlds_l/

nu er den anden mappe kopieret og vi skal have pakket den ud også ,,,, hop til mappen

[root@dokuments /]cd /hallife/hlds_l/

du er nu i mappen og vi skal pakke den sidste fil ud med !!

[root@hlds_1 /]tar zxvf cs_*_full.tar.gz

Nu er alle filerne pakket ud og vi skal bare fortælle linux hvor alle bib osv er det gøres med følgende komando..

[root@hlds_1 /] export LD_LIBRARY_PATH=/halflife/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH

så er du færdig..... !!!!!!! og nu står jeg af... her er resten af teksten på engelsk som fortæller det sidste ........

What this does is tells Linux to look in the "/halflife/hlds_l" directory for dynamic libraries.

You should now be able to run the basic Counter-Strike dedicated server.  Let's test it and see if it works.  Make sure you are in the "/hlaflife/hlds_l" directory and type the following in the CLI:

./hlds_run -game cstrike +maxplayers 10 +map cs_assault

The computer should then proceed to start a dedicated 10 player server with the cs_assault map.  At the end of starting the server you should see the following if all went okay:

WON Auth Server
  . . .

If you see the above, but are missing the "Auth" portion, there is most likely a problem with your server using the incorrect IP address.  A few things could be the cause of this.  First you need to see which IP address your Linux server is using for Counter-Strike.  Type the following:

status

It will give you something similar to this:

hostname: DesertLAN OC3 Dust 24/7
version : 46/4.1.1.0 2056 secure
tcp/ip : 216.19.201.82:27015
map : de_chateau at: 0 x, 0 y, 0 z
players : 0 active (32 max)

If your IP address is not what it should be (one you don't recognize), quit the server by typing this:

quit

Now let's try running it again with a new line, type:

./hlds_run -game cstrike +ip <your IP here> +maxplayers 10 +map cs_assault

For instance, if the IP address of my server were 63.226.81.153, I would type this:

./hlds_run -game cstrike +ip 63.226.81.153 +maxplayers 10 +map cs_assault

Now after you run that, let the game load and wait to see if it gives you "WON Auth Server" this time.  If it does, you re set!

If you still do not get the "WON Auth Server" it could be that you are behind a firewall.  If so, the only hope for you my friend is to speak to the network administrator and have him open the ports you need (27015 is the default).  In any case, he will be able to help you get it opened up to the internet.

Now that you have your server running, we need to optimize it.  You can run the server just as it is now - stock - but your clients won't get maximum performance from your server.  You need to edit your server.cfg file in your cstrike directory (/halflife/cstrike/server.cfg).  Look here for some cvars (command variables) that you can add to this text file (server.cfg) to customize and improve your server.