Avatar billede familiens Nybegynder
09. juli 2003 - 08:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Last_login virker ikke i login.asp

Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor at mit login ikke virker ? Den kommer med en fejl ved Last_logon, hvad har jeg overset ???

<%
If Request.Form("Action") = "Login" Then validering
strUID = Trim(Replace(Request.Form("Brugernavn"),"'",""))
strPWD = Trim(Replace(Request.Form("Adgangskode"),"'",""))

If Len(strUID) > 0 And Len(strPWD) > 0 Then

Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("user.mdb")

SQLlast_logon = "UPDATE Brugere SET last_logon = '" & Now & "' WHERE Username = '" & Brugernavn & "'"      myCon.Execute(SQLlast_logon)

strSQL = "SELECT UserID FROM Users"&_
" WHERE (Username = '" & strUID & "')"&_
" AND (Password = '" & strPWD & "')"

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
intUID = rs("UserID")

o.s.v, o.s.v,
Avatar billede cesil Nybegynder
09. juli 2003 - 08:20 #1
er last_logon et datofelt?
Hvis det er kommer fejlen fordi now har et forkert format.

Hvis det er mssql du bruger skal formattet være yyyymmdd
Avatar billede cesil Nybegynder
09. juli 2003 - 08:28 #2
Hvis du bruger Access skal formattet være yyyy/mm/dd
Du kan gøre således når du updaterer din db

SQLlast_logon = "UPDATE Brugere SET last_logon = '" & format(now(), "yyyy/mm/dd") &"') WHERE Username = '" & Brugernavn & "'"      myCon.Execute(SQLlast_logon)
Avatar billede familiens Nybegynder
09. juli 2003 - 10:43 #3
Jeg for nu følgende fejl.
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'format'
/ctrl/privat/login.asp, line 15
Avatar billede cesil Nybegynder
09. juli 2003 - 10:48 #4
prøv den her istedet

function SQLDate(dato)
dim tmpDato
    tmpDato = left(dato,10)
    SQLDate = right(tmpDato,4) &"/"& mid(tmpDato,4,2) &"/"& left(tmpDato,2)
end function

SQLlast_logon = "UPDATE Brugere SET last_logon = '" & SQLDate(now()) & "' WHERE Username = '" & Brugernavn & "'"      myCon.Execute(SQLlast_logon)
Avatar billede familiens Nybegynder
09. juli 2003 - 11:15 #5
Jeg kan ikke få det at virke, selv om jeg nok vil mene at at begge dine svar skulle være rigtige.
Det længste jeg kommer er når jeg bruger denne her, men får dog stadigvæk en fejl :-(

SQLLast_Logon = "UPDATE Users SET last_logon = '" & Now & "') WHERE username = '" & Brugernavn & "'"
myConn.Execute(SQLLast_Logon)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Extra ) in query expression ''7/9/2003 11:03:42 AM')'.
/ctrl/privat/login.asp, line 16
Avatar billede cesil Nybegynder
09. juli 2003 - 11:26 #6
Det er fordi datoen er i et forkert format. Hvilken fejlmeddelelse får du med den her. Den burde faktisk virke

function SQLDate(dato)
dim tmpDato
    tmpDato = left(dato,10)
    SQLDate = right(tmpDato,4) &"/"& mid(tmpDato,4,2) &"/"& left(tmpDato,2)
end function

SQLlast_logon = "UPDATE Brugere SET last_logon = '" & SQLDate(now()) & "' WHERE Username = '" & Brugernavn & "'"      myCon.Execute(SQLlast_logon)
Avatar billede familiens Nybegynder
09. juli 2003 - 11:53 #7
Jeg for følgende fejl:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.
/ctrl/privat/login.asp, line 22

Linie 22 er : myConn.Execute(SQLlast_logon)
Avatar billede cesil Nybegynder
09. juli 2003 - 11:59 #8
arhhhh, nu er vi over i noget helt andet
Der mangler skriverettigheder på mappen databasen ligger i.

Højreklik på mappen -> Properties -> Security -> Add -> IUSR_MASHINNAME -> Add -> Ok

Så skulle det gerne virke!
Avatar billede familiens Nybegynder
09. juli 2003 - 12:53 #9
Shit det må du sku undskylde, efter at have givet tilladelse, er det nu muligt at logge ind uden fejl.
Men feltet Last_Logon forbliver stadigvæk tomt, det kunne være at jeg lige skulle se lidt mere på databasen :-(
Du skal ihvertfald have tak for din indsats hidtil ;-)