Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
08. juli 2003 - 22:52 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Java Applet : Skrivning til tekstfil(.txt)

Spørgsmål:

Hvordan får jeg en Java applet til at skrive til en .txt fil.

Jeg kan sagtens lave det i en java application, men java applet kan jeg ikke få til at funge. Jeg ved det er af "sikkerheds" hensyn med appleter. Men er der en måde at gå uden om det på?
Meningen er at man via applet kan ændre en tekstfil lokalt på ens maskine...men ved ikke hvordan!  PIV
nogle ideer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2003 - 22:53 #1
Det kan du ikke. Du kan - som fx netbankerne - bede brugeren "om lov" til at gøre det.
Men så skal du også være sikker på de sige ja.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
08. juli 2003 - 22:55 #2
ok....btw  det er ikke noget der skal "online", men det gør vel ingen forskel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2003 - 22:56 #3
Det er det samme - en applet kommer fra en server. Men så kan du vel være
sikker på de siger ja.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
08. juli 2003 - 22:57 #4
ahh... er det "bare" en indstilling i browseren?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 22:59 #5
Ja.

Du kan lave en jar-fil, signe den og få brugerne til at give
den de nødvendige rettigheder.

Men nej.

Det er ikke umagen værd. Forskellig security model i Java 1 (MS JVM)
og Java 2 (SUN JVM). Ændringer på alle PC'erne.

Lav en løsning hvor appletten gemmer info på den server hvor den er
hentet fra.

HTTP til ASP/PHP/JSP script virker fint (JDBC til database kan ikke
anbefales).
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
08. juli 2003 - 23:01 #6
lyder indviklet ;)
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
09. juli 2003 - 18:31 #7
Det nemmeste er nok at lave det i ASP og evt. benytte en database eller evt. en cookie på klient computeren. ASP er relativt nemt at gå til, hvis du kender til programmering. J2EE(JSP, Servlets osv) kræver efter min mening lidt mere. ASP bliver afviklet på en server med IIS (Internet Information Server, standard i f.eks. Win200).
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2003 - 18:36 #8
Jeg har aldrig helt kunnet forstå hvorfor JSP skulle være sværere end ASP.

Men ellers er der jo også mange der er glade for PHP.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
09. juli 2003 - 21:06 #9
Jeg tror de fleste falder af på det pga. serveren (bea, tomcat, jboss o.lign.), men ja, JSP er ret nemt at benytte, specielt, hvis man kender til Java. Måske skræmmer J2EEs kompleksitet mange?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2003 - 21:09 #10
Hvis folk starter med at læse om JSP som kalder session beans der kalder
entity beans så er de nok lost.

Eller tag libraries.

Ja selv almindelige java beans kan nok skræmme folk (packages, directory
struktur etc.)

Men hvis man holder sig til HTML tags og inline kode i <% %> ligesom
i ASP, så bør det ikke være så svært.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
10. juli 2003 - 11:42 #11
Helt enig, scriptlets og html skulle være til at gå til.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
21. juli 2003 - 02:50 #12
Sorry  har "mistet" mit internet (vil lige tak til TELE2 for deres "gode" planlægning)...sidder med modem  MEGA PIV!!!!!!!!!
men anyway... tror jeg vil kigge lidt på PHP løsning! Men tak for hjælpen

kom lige med et svar, så jeg kan smide nogle point i nakken på jer ; )
Avatar billede imperten Nybegynder
22. juli 2003 - 23:28 #13
Jeg forsøgte for nogle år siden at lave en topscoreliste til et spil i en java applet, som blev oploaded til hjemmesiden. Men fik at vide, det var forbudt, hvad jeg ikke forstod, da txt-filen skulle ligge på samme hjemmeside. Med FTP var der ingen ben i at oprette den for læsning !!!???
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2003 - 07:24 #14
Husk at applets kan doewnloades, decompiles og checkes for username/password !
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2003 - 08:23 #15
kamikaze>

Tid at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
01. august 2003 - 01:05 #16
takker