Avatar billede mpj86 Nybegynder
08. juli 2003 - 22:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Er det en god måde at gøre det på?

Hej

Jeg vil lave så man kan se hvornår personene var sidst set online kan man så ikke sætte denne kode ind på hver side?

mysql_query("UPDATE brugere SET sidste_aktivitet=NOW() WHERE nick='$_SESSION[nick]'");

Eller har i en bedre ide?
Avatar billede ahv Nybegynder
08. juli 2003 - 22:48 #1
Den er en meget god ide, du kan så sige at hvis man ikke har været aktiv i 10 min er man regbet som offline.
Avatar billede ohmish Nybegynder
08. juli 2003 - 23:12 #2
mpj86> det er måden at gøre det på :)
Avatar billede halnet Nybegynder
09. juli 2003 - 10:01 #3
Nok en god idé at smide det i en funktion, så du kun retter et sted i fremtiden ;)

function visits() {
    global $_SESSION;
    mysql_query(sprintf("UPDATE brugere SET sidste_aktivitet=%d WHERE nick='%s'",now(),$_SESSION['nick']));
}

// Hal
Avatar billede the_legend Nybegynder
09. juli 2003 - 11:20 #4
hvad gør global $_SESSION ?
Avatar billede the_legend Nybegynder
09. juli 2003 - 11:21 #5
jeg er ikke sammen med ham jeg er nysgerrig
Avatar billede avminarm Juniormester
09. juli 2003 - 11:47 #6
den gør session global, men jeg mener ikke lige netop den er nødvendig i en funktion da $_SESSION er en superglobal
Avatar billede mpj86 Nybegynder
09. juli 2003 - 12:34 #7
halnet: sådan laver jeg det....

session_start();
if(!$_SESSION['logget_ind'] == 1) {
header('Location: http://www.mopedpower.dk/brugersystem/login.php');
exit;
} else {
mysql_query("UPDATE brugere SET sidste_aktivitet=NOW() WHERE nick='$_SESSION[nick]'");
}