Avatar billede dudesicko Novice
08. juli 2003 - 21:20 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Tele2 og deres Modem

Jeg ahr i øjeblikket CyberCity, men for godt 1 måned siden kørte Tele2 en kampagne, hvor man fik dobbelt hastighed, for samme penge, så jeg sagde mit CC abbo op, og skifter nu til Tele2, men jeg har nu fundet ud af at de har Modem, i stedet for Router.

Jeg kører min egen server, samt har 2 andre computere tilsluttet, Tele2 siger at der ikke er noget forskel på Modem og en Router, men det er nu ikke hvad jeg har hørt.

Så nu spørger jeg så her i stedet for :)

Kan jeg køre min server og de 2 andre computere, som jeg altid har gjort, fra router ud i min hub, og så videre til mine 3 computere, er der nogen forskel på det når jeg får det modem i stedet for ?
Og hvis det er, hvad skal jeg så regne med ?
Avatar billede miss-g Seniormester
08. juli 2003 - 21:25 #1
Til orientering - mange klager over Tele2 (men det er vist ikke bemyndet på dit spørgsmål):

http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 23:20 #2
Du kan godt tage din modem og sætte det i din wan-port på din router og så sætte din hub til og så gå vidre til dine server/computere uden problemer (forudsat at det ikke er den router som CC levere)
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
09. juli 2003 - 07:52 #3
Der er forskel på en router og et modem. Du skal være opmærksom på at di kun får 1 fast IP fra Tele2 eller 2 dynamiske IP. Dvs. at Tele2 kun acceptere 2 MAC adresser fra din opkobling. Derfor kan du ikke have tre maskiner siddende på en HUB tilsluttet ADSL. Du skal have en router med indbygget DHCP, eller også skal du sætte din server op med to LAN-kort, hvor den ene er adgang til ADSL og den anden er din LAN gateway hvori du kan tilslutte din hub (og øvrige maskiner).
Avatar billede dudesicko Novice
11. juli 2003 - 12:29 #4
Flemming: Det er jo ikke det Tele2 har fortalt mig, de siger at der ikke er noget problem, at tilkoble 3 maskiner, med det udstyr de leverer.
Det var også derfor jeg ville høre andres mening, da jeg ikke helt tror på Tele2, flere jeg kender har sagt at modem er noget lort, men hvad fanden gør man så nu, jeg gider ikke invistere i udstyr bare fordi de ikke kan orientere mig, ordentligt.
Avatar billede volleborg Nybegynder
17. juli 2003 - 22:06 #5
Har haft Tele2adsl (med to dyamiske ip adr) siden marts. Tele2 har udleveret et Siemens ADSL modem, som jeg så har tilsluttet til en hub. Hvis du skal have tilsluttet tre comp skal du enten gøre som flemming beskriver eller bestille en ekstra ip adr.
Bortset fra det har Tele2adsl, bortset fra i aften, kørt problemløst.
Avatar billede clause Nybegynder
22. juli 2003 - 14:16 #6
Du kan også bare bestille 1 IP adr. også købe dig en router det koster ca. 350 kr. en gang !! så slipper du for at lege en router af dit teleselskab !!

så køre det hele fint igen !!!
Avatar billede clause Nybegynder
22. juli 2003 - 14:18 #7
jeg glemte at sige routeren skal være med switch ellers skal du også bruge sådan en til at koble mere end en computer på nettet.