Avatar billede francker Nybegynder
08. juli 2003 - 16:40 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af tekst til inputfelter under submit

Sidder med en form, hvor der inden afsendelse af værdierne i input-felterne skal tilføjes noget ekstra tekst.

Det skal ikke være synligt for brugeren at tilføjelsen sker undervejs. Det er kun for at gøre det nemmere for mig selv at det skal indsættes, så det vil nok forvirre ellers.

Et ekstra spørgsmål er hvordan jeg smider " ind i input feltets navn.

Ps. jeg har kun html og javascript til rådighed.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2003 - 16:45 #1
via java script: document.forms['formens-navn'].input-feltets-navn.value='tekst';
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2003 - 16:46 #2
prøv:  onSubmit="document.forms['formens-navn'].input-feltets-navn.value='tekst';"
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 16:46 #3
<form ... onsubmit="this.feltNavn+='din nye teklst';">
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 16:47 #4
Det er avanceret, thesurfer, at gå over åen for at hente vand fra et toilet !-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2003 - 16:47 #5
.. og du kan have et usynlig felt:
<input type="hidden" name="extra-data">
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 16:48 #6
Havd med et hidden field, hvor du lægger dine værdier ?

-- ellers skal man lave en sektion, hvor feltet ikke bliver vist

-- øeh " i et felt-navn -- nej det må man ikke !o]
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2003 - 16:48 #7
LOL :)
jeg plejer altid at gøre så'n..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. juli 2003 - 16:49 #8
ja, jeg undrede mig også over:

"Et ekstra spørgsmål er hvordan jeg smider " ind i input feltets navn."
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 16:50 #9
Du bruger en masse ressourcer unødigt ...
-- vi har jo fat i en direkte reference til formen, så hvorfor spørge efter det ?

'Er der ikke en der kan fortælle mig, hvor det jeg har i hånden er henne?'
Avatar billede francker Nybegynder
08. juli 2003 - 16:50 #10
og hvordan bliver den så kaldt under submit? jeg vil gerne beholde den eksisterende tekst også.. der skal bare smides mere på.
Du må gerne udpensle svaret hvis det er muligt.
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 16:51 #11
Gentagelse:
<form ... onsubmit="this.feltNavn+='din nye tekst';">

-- lige før formen submittes lægges den nye tekst ind feltet ...
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 16:52 #12
øeh ;O)
... lægges den nye tekst ind BAGEST feltet
Avatar billede francker Nybegynder
08. juli 2003 - 16:52 #13
takker roenving.. jeg vil lige teste det igennem :)
Avatar billede francker Nybegynder
08. juli 2003 - 17:25 #14
<form name="mailen" method="post" action="adresse til formail" onsubmit="this.<br>Name+='<br>';">
<input type="text" name="<br>Name" accept="" size="50">
<input type=submit value="Send">
</form>

Nu har jeg følgende.. og det bliver ikke smidt ind i den mail jeg modtager. Ideen er at jeg skal kunne kopiere det modtagne direkte ind i et html dokument efter modtagelsen.
Så vil gerne have det ekstra linine skrift til at komme ind i svaret.
Helst foran da det er meningen.
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. juli 2003 - 17:28 #15
øhh jeg tror ikke "<br>Name" er et gyldigt navn.
Avatar billede francker Nybegynder
08. juli 2003 - 17:38 #16
jeps der lå fejlen.. og så manglede jeg .value også..
Kan jeg få jer 3 til at oprette et svar, så jeg kan dele nogle point ud?
Jeg kan klare resten selv. Tak for hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 17:40 #17
Velbekomme '-)
Avatar billede francker Nybegynder
08. juli 2003 - 20:59 #18
hvor længe skal man vente på at dele point ud?
Avatar billede francker Nybegynder
09. juli 2003 - 14:57 #19
Nå, da jeg endte med at benytte roenvings løsning, så giver jeg denne de fulde point. Så kan jeg også lukke spørgsmålet.
Avatar billede roenving Novice
09. juli 2003 - 15:02 #20
-- jamen jeg siger tak for points ;~}

thesurfer m.v. i må lige give lyd, hvis vi skal gøre no'et !-)