Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 16:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000

Hej,

Man hører så tit at windows 2000 kører mere stabilt og at det stort set aldrig går ned osv. Men så hører man også tit at den ikke kører diverse spil så godt.

Hvad menes der med det? Hvad er grunden til at den ikke kører spil godt? Er det evt. noget der kan rettes så den gør?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
07. juli 2003 - 16:47 #1
jeg har aldrig haft problemer med spil i windows 2K...

Jeg tror mere det er de "gamle" spil fra før windows 2K udkom som der var problemer med.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2003 - 16:49 #2
Grunden til at Windows 2000 måske ikke kører spil lige så godt som eks: windows XP er jo nok at Windows 2000 var skabt som Worksstation, hvor programmer fik lidt ekstra, mens spil kom i anden række.

men XP er det modsat, da den er lavet til den alm. bruger der bruger meget tid på spil, men også lidt programmer.

Begge styresystemer, er nok lige stabile, men det er så igen afhænigt af stabil til hvad?
kører programmer længe
kunne spille spil længe

begge er meget hardware specifikke, og der skal ikke så meget som en driver forkert, får man kan oplevet probs.

jeg er windows 2000 bruger ;o)
Avatar billede kadann Nybegynder
07. juli 2003 - 16:50 #3
Der var lidt problemer med ældre spil designet specifikt til Windows 95/98 i starten, men jeg har ikke haft store problemer med at køre spil under Windows 2000, og jeg har kørt det næsten siden det kom ud.

I de fleste tilfælde kan du faktisk også få de ældre spil til at køre på Windows 2000, selvom de er lavet til 95/98.. det kræver bare lidt arbejde. :)

Og ja, det kører stabilt.. min længste oppetid har været 1½ måned uden genstart.. og det er til trods for at jeg har kørt masser af spil og gjort alle de ting jeg normalt laver på maskinen.
Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 16:57 #4
Ok, det lyder også som lang tid... Men ang. det med at hvis man vil spille på win2k, og at det "kræver abejde" hvad mener du med det?

Skal der indstalleres mange flere drivere, evt. nogle helt andre end normalt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2003 - 17:03 #5
der skal ikke installeres mange flere drivere, men driverene har meget stor indflydelse på ens stabilit.
Jeg har en 233Mhz, kørende med windows 2000 SP3, den har nu kørt i 36dage non-stop.
Før jeg fik den 233Mhz, der havde en en 400Mhz som jeg simpelthen ikke kunne få til at kører stabilt, pga. dens hardware ikke var windows 2000 kompatibel.
Så fik jeg en 233Mhz, hvor al hardware faktisk var windows 2000 kompatibel, og den kører som en drøm.. den starter hurtigere op end den gamle 400Mhz.
Den 400Mhz har jeg så smidt windows 98SE på, og den kører perfekt med win98SE, men windows 2000.. det kunne den ikke lide ;o)
Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 19:06 #6
Så altså, hvis jeg fik anskaffet mig win2k, så ville jeg ikke ha problemer med at kører hverken programmer eller spil, f.eks. CounterStrike eller Battlefield osv.?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
07. juli 2003 - 19:28 #7
nej, det vil du ikke få problemer med.