Avatar billede nicas Nybegynder
07. juli 2003 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med enkel "select from where in" syntax

Hej.

Hvad er der galt med denne? den returnerer fejl, jf. dokumentationen kan jeg ikke se fejlen, men jeg kan have stirret mig blind på det, det skulle ellers være enkelt nok

SELECT id FROM brugere where id IN ( SELECT bruger_id FROM tabelx)

giver "You have an error in your SQL syntax near 'SELECT bruger_id FROM indbetalinger)..."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juli 2003 - 13:49 #1
Din version af MySql understøtter ikke subselects. Du kan sikkert bruge en join
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2003 - 13:52 #2
SELECT id
FROM brugere, tabelx
WHERE brugere.id = tabelx.bruger_id
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2003 - 13:52 #3
For MySQL versioner < 4.1.

Man kan læse om det på:
  http://www.mysql.com/doc/en/ANSI_diff_Sub-selects.html
Avatar billede jinxit Nybegynder
07. juli 2003 - 13:54 #4
Du skal anvende MySQL 4.0 eller nyere for understøttelse af subselects...

SELECT brugere.id
FROM brugere JOIN tabelx ON brugere.id = tabelx.brugerid

Det er ækvivalent til dit oprindelige udtryk.
Avatar billede nicas Nybegynder
07. juli 2003 - 13:56 #5
arne_v-> selvfølgelig og den kan også udviddes til det jeg vil...
erikjakobsen -> det anede mig, men jeg vidste ikke at det var en mulighed

takker
Avatar billede nicas Nybegynder
07. juli 2003 - 13:57 #6
jeg nåde ikke at se jinxit's...